4 درصد تست های کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می گردد

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/خراسان رضوی مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انواع کیت های تشخیص آنفلوانزا و کرونا در اختیار آزمایشگاه مرجع دانشگاه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر حدود چهار درصد تست های کرونای ما مثبت است.

4 درصد تست های کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می گردد

دکتر سعید عامل جامه دار با اشاره به اینکه به طور میانه روزانه 600 مورد تست کرونا به آزمایشگاه ارسال می گردد که حدود چهار درصد به طور میانگین به لحاظ کرونا مثبت هستند، مطرح کرد: در مورد تست های آنفلوانزا هم حدود 15 درصد آن مثبت است.

وی با بیان اینکه در آزمایشگاه مرجع موارد مشکوک به اومیکرون شناسایی می گردد، گفت: البته تشخیص قطعی امیکرون با انجام آزمایش توالی یابی DNA(sequencing) انجام پذیر است که فقط در تهران انجام می گردد.

عامل جامه دار اعلام کرد: به عبارتی موارد مشکوک اومیکرون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی می گردد و برای تایید نهایی به تهران ارسال می گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همچنان در چند شهرستان و بعضی از منطقه ها مشهد، شاهد افزایش مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا هستیم و در حال حاضر در شرایط هشدار نسبی به سر می بریم.

مقدار مراجعه به مراکز منتخب کرونا در شرایط هشدار نسبی است

بعلاوه به گزارش وبدا، دکتر محمد حسن درخشان،مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در شهرستانهای فریمان، درگز، چناران، تایباد، رشتخوار، کوهسرخ، گلبهار ، خواف و منطقه مشهد یک، افزایش مقدار مراجعات مشهودتر است، خاطر نشان کرد: در شرایط کنترل شده ای در مورد مقدار ابتلا به کرونا قرار داریم اما همچنان مقدار مراجعات در شهرستان های مذکور بالاتر از حد انتظار است.

وی اضافه نمود: پوشش واکسیناسیون به خصوص برای افرادی که بیش از سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن گذشته است می تواند در کنترل علایم بیماری و کاهش بستری موثر باشد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: افرادی بالای 18 سال که علائمی از سرما خوردگی ندارند، در اسرع وقت برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام نمایند.

درخشان اعلام کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مداوم دستها در جلوگیری از ابتلا به بیماری موثر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2026

به "4 درصد تست های کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 درصد تست های کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید