خبرنگاران 194 مسافر هوایی در بجنورد تب سنجی شدند

به گزارش تور استانبول، بجنورد- خبرنگاران- 194 تن از مسافران هوایی خراسان شمالی، توسط گروه دانشگاه علوم پزشکی، مستقر در فرودگاه بجنورد تب سنجی شدند که تست هیچ یک از آنان مشکوک به کرونا شناخته نشد.

خبرنگاران 194 مسافر هوایی در بجنورد تب سنجی شدند

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

مدیر فرودگاه بجنورد، پنجشنبه در گفت و گو خبرنگار خبرنگاران گفت: این فرودگاه در هفته جاری به تب سنج برای پیشگیری از کرونا تجهیز شده است و به همین منظور از این دستگاه برای سنجش تب مسافران ورودی و خروجی استفاده می گردد که علاوه بر مسافران، کارکنان و نیروهای انتظامی مستقر در فرودگاه نیز از نظر تب سنجیده می شوند.

محمدابراهیم قدمگاهی با تشکر از همکاری مسافران، گفت: یک پایگاه بهداشتی با تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این ویروس در این فرودگاه مستقر شده است.

وی گفت: امکانات و تجهیزات موجود در فرودگاه نیز به صورت مرتب ضدعفونی می گردد و همچنین داخل هواپیما نیز قبل از سوار شدن مسافران کاملا ضدعفونی می گردد.

قدمگاهی گفت: عملیات ضدعفونی سالن ترمینال، اماکن اداری، خودروها به منظور پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا انجام شده و علایم راهنمای هشداری در مورد پیشگیری در اماکن مختلف نصب شده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تاثیری بر میزان اقبال مردم به مسافرت هوایی نداشته است، گفت: اگر در ایام اخیر لغو بعضی از برنامه های پروازی را داشته ایم بنا به دلایل شرایط آب و هوایی، فنی و بازرگانی بوده است.

قدمگاهی اضافه کرد: در بهمن ماه سال جاری هزار و 121 مسافر به وسیله ناوگان هوایی بین بجنورد و تهران به جا به جا شده اند.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، احتیاج به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می گردد.

هم اکنون در هفته 9 پرواز رفت و برگشت در جهت تهران - بجنورد توسط شرکت های ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می گردد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار گرفته است که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 847

به "خبرنگاران 194 مسافر هوایی در بجنورد تب سنجی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 194 مسافر هوایی در بجنورد تب سنجی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید