نتیجه یک تحقیق درباره مبتلایان اومیکرون و واکسن نزدن

به گزارش تور استانبول، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر مجید جعفری نژاد گزارش داد: شیوع ویروس اومیکرون از آفریقای جنوبی که فقط 24 درصد جمعیت گروه هدف آن علیه کرونا واکسینه شده اند و از میان افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند شروع شده است.

نتیجه یک تحقیق درباره مبتلایان اومیکرون و واکسن نزدن

به گزارش ایرنا، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: مبتلایان به ویروس اومیکرون از میان افرادی هستند که واکسن کرونا دریافت نکرده اند و جهش سویه نو کرونا از میان واکسن نزده ها شروع شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر مجید جعفری نژاد گزارش داد: شیوع ویروس اومیکرون از آفریقای جنوبی که فقط 24 درصد جمعیت گروه هدف آن علیه کرونا واکسینه شده اند و از میان افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند شروع شده است.

وی اضافه نمود: دریافت هر سه دُز واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن باید استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را هم مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: اندازه ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از این ویروس در میان افراد واکسن زده بسیار اندک است و آن هم به علت عادی انگاری پس از دریافت واکسن کرونا بوده است.

دکتر جعفری نژاد اضافه نمود: با توجه به اینکه هیچ واکسنی امنیت کامل 100 درصدی ایجاد نمی کند توصیه ما بر رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی پس از دریافت واکسن کرونا است و می توانیم با تزریق دُز دوم به 90 درصد گروه هدف و تزریق دُز سوم به 70 درصد این گروه، ایمنی جامعه را در برابر ویروس افزایش دهیم.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 6 میلیون و 195 هزار و 403 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 33 بیمار مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 131 هزار و 639 نفر رسیده است.

تا به امروز 6 میلیون و 39 هزار و 171 نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

بعلاوه تا به امروز 59 میلیون و 836 هزار و 455 دُز اول، 51 میلیون و 962 هزار و 498 دُز دوم و هفت میلیون و 887 هزار و 288 دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده به 119 میلیون و 686 هزار و 241 دُز رسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1940

به "نتیجه یک تحقیق درباره مبتلایان اومیکرون و واکسن نزدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه یک تحقیق درباره مبتلایان اومیکرون و واکسن نزدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید