طراحی ویلا دوبلکس: بازگشایی آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران

به گزارش تور استانبول، پس از هماهنگی های اجرا شده با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجموعه های تاریخی آرامگاه فردوسی و باغ نادری مشهد به روی عموم بازگشایی شد.

طراحی ویلا دوبلکس: بازگشایی آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

امیر ضیاییان، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به هماهنگی های اجرا شده با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از بازگشایی مجموعه های تاریخی آرامگاه فردوسی و باغ نادری مشهد به روی عموم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اطلاع داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

برای بازگشایی مجدد این مجموعه ها، با دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکاتبه شده و معاونت بهداشتی دانشگاه به استناد طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مصوب ستاد ملی کرونا، بازگشایی این دو مجموعه گردشگری را در شرایط فعلی بلامانع دانسته است.

ضیاییان با اشاره به نامه معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بازگشایی این مجموعه ها را مانند فهرست مشاغل گروه دو شامل بوستان ها و مراکز تفریحی، منوط به انجام نشدن فعالیت گروهی و جمعی دانست و اضافه نمود:

خصوص فعالیت قسمت های موزه ای و سربسته این اماکن نیز، پس از بازدید میدانی و آنالیز دقیق شرایط این اماکن از نظر پروتکل های بهداشتی، اعلام نظر خواهد شد.

آرامگاه فردسی و باغ نادری از جمله محبوب ترین مراکز مشهد در میان گردشگران هستند که بیشترین بازدیدهای غیرزیارتی این شهر را به خود اختصاص داده اند.

آرامگاه فردوسی در کیلومتر 20 جاده مشهد به قوچان (بلوار شاهنامه) و در باغستانی به وسعت 6/5 هکتار قرار گرفته است. این مجموعه شامل سالن موزه، رستوران، بخش اداری و بقایایی از توس قدیم است که تندیس فردوسی، شاهکار هنری ابوالحسن خان صدیقی نیز در میان آن ها خودنمایی می نماید. بعلاوه مقبره مهدی اخوان ثالث، شاعر بزرگ معاصر و محمدرضا شجریان، خسروی آواز ایران و جمعی از شعرای نامدار خطه خراسان نیز در این مجموعه قرار گرفته است.

باغ و آرامگاه نادری نیز بنای یادبود نادرشاه، پادشاه قدرتمند افشار است که در مساحت 14,400 متر مربع، در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد قرار گرفته است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2016

به "طراحی ویلا دوبلکس: بازگشایی آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا دوبلکس: بازگشایی آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید