واردات واکسن کرونا به ایران چقدر جدی است؟

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، پس از تایید واکسن کرونا چین، با توجه به سخنان پیشین سفیر چین در ایران، به نظر می رسد می توان منتظر واردات واکسن کرونا چین به ایران بود. اما این امیدواری چقدر به واقعیت نزدیک است؟

واردات واکسن کرونا به ایران چقدر جدی است؟

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در خصوص رایزنی های ایران با بعضی از کشورها برای خرید واکسن کرونا از جمله چین و اینکه آیا در این زمینه خبرهای خوبی وزارت خارجه دارد یا نه گفت: مهمترین خبر خوش را باید شرکت های واکسن سازی در زمینه فراوری واکسن کرونا بدهند که متاسفانه تا کنون این موضوع نهایی و محقق نشده است. البته بعضی از شرکت ها از جمله شرکت های چینی در این زمینه موفقی های بالایی داشتند و آزمایش های خوبی را انجام داده اند.

آن طور که ایسنا گزارش داده، سعید خطیب زاده با بیان اینکه سیستم بهداشتی و درمانی ایران سیستم بهداشتی قوی و پر نخبه ای است که با حساب و کتاب فعالیت های خود را به پیش می برد و با سیستم درمان بعضی دیگر از کشورها متفاوت است، اضافه نمود: کشورهایی که زیر نظر سازمان بهداشت دنیای در راستای فراوری واکسن اقدام نموده اند از جمله شرکت های چینی و دیگر شرکت هایی که زیر نظر این سازمان در دیگر نقاط دنیا قرار دارند مخاطب همکاری ما هستند و وقتی که آنها به نتایج قابل قبولی برسند و سازمان بهداشت دنیای نتایج آنها را تایید کند و سیستم بهداشتی خود ما نیز آن را تایید کند وارد کار جدی تر در این زمینه می شویم.

خطیب زاده توضیح داد: ایران عضو کنسرسیومی است که سازمان بهداشت دنیای برای توزیع واکسن کرونا ایجاد نموده است. البته ما مشکلاتی برای پرداخت پول آن داشتیم که قسمتی از آن حل شده و امیدواریم طی روزهای آینده قسمت های دیگر نیز حل گردد. با دیگر کشورها نیز در تعامل و رایزنی در این زمینه هستیم و امیدواریم هر چه زودتر شرکت هایی که در این زمینه مشغول تحقیق و آنالیز هستند خبرهای خوشی را اعلام نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1293

به "واردات واکسن کرونا به ایران چقدر جدی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات واکسن کرونا به ایران چقدر جدی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید