همکاری استونی و البرز در حوزه الکترونیک و ای تی

به گزارش تور استانبول، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: در نشست هیات تجاری و مالی اعزامی استان البرز به استونی با بخش خصوصی این کشور زمینه برای همکاری و مشارکت طرفین در حوزه های الکترونیک، ای تی و سیستم های هوشمند فراهم شد.

همکاری استونی و البرز در حوزه الکترونیک و ای تی

رحیم بنامولایی که همراه با هیات اعزامی به استونی سفر نموده است، روز شنبه اضافه کرد: استونی دربحث نرم افزار از توانمندی بالایی برخورداراست. برای همکاری با این کشور با هدف ساماندهی سیستم های هوشمند استان اعلام آمادگی کردیم و از تجربیات آنها در این زمینه بهره مند خواهیم شد.

وی گفت: در جریان مذاکره با شرکت های استونی مقرر شد آنان پیشنهادهایشان در زمینه نحوه همکاری در بحث ارتباطات و فناوری را ارائه دهند تا مورد آنالیز همه جانبه قرار گیرد.

بنامولایی ادامه داد: نتایج حاصل از این پیشنهادها را با مدیران ذیربط استان مطرح خواهیم کرد تا زمینه های لازم برای تبدیل کرج به یک شهر هوشمند مهیا گردد و به تدریج دیگر مناطق کشور در این زمینه الگوبرداری نمایند.

رئیس مجلس بخش خصوصی البرز گفت: با توجه به این مهم که اتاق بازرگانی مسوولیت خطیر پیگیری امور تجارت الکترونیک را برعهده دارد، لذا در پی آنیم تا با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته از جمله استونی، تجارت الکترونیک را عملیاتی کنیم.

بنامولائی همچنین به نتیجه گفت وگوها با شرکت های توریستی در این نشست اشاره نمود و گفت: این شرکت ها از اعزام گردشگر به مناطق مختلف ایران از جمله استان البرز استقبال کردند.

وی در ادامه به تشکیل نشست های تخصصی B2B میان فعالان مالی البرز و استونی اشاره داشت و اضافه کرد: در مذاکره با شرکت های خدمات هوایی و فرودگاهی بحث های فنی موثری در زمینه های مختلف از جمله قطعات هواپیما صورت گرفت و در این راستا به نتایج خوبی دست یافتیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز همچنین با ذکر مسائل بانکی ناشی از تحریم ها گفت: در مذاکرات مفصل با مدیران شرکت های بانکی استونی، آنان پیشنهاد کردند یک سری از خدمات بانکی و جابه جایی پول توسط کشورهای واسط انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 571

به "همکاری استونی و البرز در حوزه الکترونیک و ای تی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری استونی و البرز در حوزه الکترونیک و ای تی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید