قوانین جدید هواپیمایی قطر ایرویز برای سفر

به گزارش تور استانبول، محدودیت در ورود به کشورهای دیگر

طبق اعلام هواپیمایی قطر، بعضی از کشورها برای ورود مسافران خارجی به خاک خود محدودیت هایی را اعمال نموده اند. توجه داشته باشید که این محدودیت ها در گذر زمان ممکن است تغییر نمایند.

قوانین جدید هواپیمایی قطر ایرویز برای سفر

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

مسافران باید به این نکته توجه داشته باشند، حتی در پروازهای ترانزیتی قطر ایرویز که مقصد نهایی آن ها کشور دیگری به جز قطر است و در ادامه راه از پرواز دیگری استفاده می کنند، باید تمامی مدارک خود را در فرودگاه قطر ارائه دهند.

مسافران باید پیش از سفر به مقصد مورد نظر خود، تمامی قوانین ورود به آن کشور را مطالعه کنند. برای دریافت آخرین اطلاعات در خصوص قوانین سفر به کشورهای دیگر می توانید به رسمی سازمان حمل و نقل هوایی (یاتا) مراجعه کنید.

همچنین مسافران برای سفر به کشورهایی که تحت تاثیر ویروس کووید 19 قرار گرفته اند، می توانند به وسیله رسمی سازمان بهداشت جهانی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) مراجعه کنند.

ضرورت استفاده از ماسک و شیلد در سفرهای قطر ایرویز

هواپیمایی قطر به تازگی استفاده از ماسک و شیلد محافظ صورت را در سفرهای خود اجباری کرد. مسافرین هواپیمایی قطر باید علاوه بر استفاده از ماسک از شیلد محافظت صورت نیز استفاده کنند. گفتنی است هواپیمایی قطر موارد حفاظتی را برای مسافران خود فراهم می نماید اما چنانچه مسافران مایل به استفاده از وسایل حفاظتی شخصی خود باشند، می توانند در طول سفر از آن ها استفاده کنند.

ضرورت ارائه تست منفی PCR در پروازهای هواپیمایی قطر

از دیگر اقدامات هواپیمایی قطر برای ایمنی و سلامت مسافران، ارائه تست منفی PCR است. مسافرانی که به کشورهای ایران، ارمنستان، بنگلادش، برزیل، هند، عراق، نپال، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، روسیه و سری لانکا وارد و یا از این کشورها خارج می شوند، موظف به ارائه تست منفی PCR و فرم تعهدنامه هستند. همچنین به محض شروع پروازهای قطر ایرویز به کشورهای هند، نپال، نیجریه و روسیه مسافرین این کشورها نیز مشمول این قانون خواهند شد.

گفتنی است، از زمان صدور گواهی تست منفی PCR نباید بیش از 72 ساعت گذشته باشد آزمایش باید توسط یکی از آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی قطر اجرا شده باشد. پرداخت هزینه های مربوط به انجام تست PCR نیز به عهده مسافر می باشد.

هواپیمایی قطر اعلام نموده است کسانی که فاقد مدارک موجود باشند اجازه پرواز با این شرکت هواپیمایی را نخواهند داشت. گفتنی است بچه ها زیر 12 سال که جواب تست PCR اعضای خانواده آن ها منفی بوده است نیازی به انجام این تست ندارند.

آزمایشگاه های مورد تائید هواپیمایی قطر برای مسافران ایرانی

پرواز ازآزمایشگاه های مورد تائید
اصفهانآزمایشگاه نوبل
مشهدآزمایشگاه پاتوبیولوژی مشهد

آزمایشگاه دکتر اجتهادی نژاد

آزمایشگاه پردیس

آزمایشگاه دکتر دانشگاهی

شیرازآزمایشگاه نیلو
تهرانآزمایشگاه کیوان

آزمایشگاه خوبشو

همچنین تمامی مسافرین شیراز موظف هستند علاوه بر موارد فوق، از یکی از مراکز زیر گواهی سلامت معتبر دریافت کنند:

  • مرکز بهداشتی درمانی حسین بن علی - بلوار فردوسی، جنب خشکبار زرین
  • مرکز بهداشتی درمانی قمر بنی هاشم - بلوار صنایع، کوچه 36
  • مرکز بهداشتی درمانی زینب کبری - خیابان سیاحتگر، قبل از قدمگاه، جنب بانک صادرات
  • مرکز بهداشتی درمانی امام رضا (ع) - بلوار مطهری جنوبی شیراز، بعد از ایستگاه گاز
منبع: فلای تودی
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1049

به "قوانین جدید هواپیمایی قطر ایرویز برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید هواپیمایی قطر ایرویز برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید