مانع زدایی از فراوری با اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش تور استانبول، رییس کمیسیون مالی مجلس گفت: پیش بینی می گردد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از تایید شورای نگهبان تا انتها فروردین ماه جاری ابلاغ گردد که اجرای این قانون حمایت جدی از فراوری خواهد بود.

مانع زدایی از فراوری با اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خانه ملت ، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تمرکز کمیسیون اقتصادی در سال 1400 بر نظارت بر اجرای قانون بهبود محیط کسب وکار خواهد بود، گفت: با تدوین قوانین جدید دولت را از اجرای تصمیمات غافلگیرانه بدون اطلاع بخش خصوصی منع خواهیم کرد.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشستی جهت آنالیز راهکارهای حمایت از فراوری و رفع موانع آن، گفت: بر اساس آخرین پایش محیط کسب و کار در پاییز سال گذشته و نظرسنجی از فعالان بخش خصوصی، تغییرات مستمر قیمت مواد اولیه، بی ثباتی در مقررات، ضوابط و آئین نامه ها، عدم دسترسی به منابع اقتصادی، مسائل اقتصادیاتی و تامین اجتماعی و ... موانع اصلی فراوری عنوان شده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه بخش خصوصی موانع و پشتیبانی ها از فراوری را اعلام نموده است، اضافه کرد: 70 درصد تمرکز کمیسیون اقتصادی مجلس در امسال در حوزه نظارت بر قوانین قبلی مانند قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و 30 درصد بر تدوین قوانین جدید مانند منع دولت از اجرای تصمیمات غافلگیرانه بدون اطلاع بخش خصوصی قرار خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می گردد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از تایید شورای نگهبان تا انتها فروردین ماه جاری ابلاغ گردد که اجرای این قانون حمایت جدی از فراوری خواهد بود. پورابراهیمی، همچنین از اصلاح قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده و اقتصادیات بر عایدی در ابتدای امسال اطلاع داد و گفت: اگر بازارهای سوداگرانه در بستر قانونی ساماندهی نشوند مسائل باقی می مانند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در اصلاح قانون اتاق بازرگانی، سعی شده محدودیت های ارتقا و توانمندسازی بخش خصوصی رفع و این نهاد به صندلی واقعی خود بازگردد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1579

به "مانع زدایی از فراوری با اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانع زدایی از فراوری با اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید