بدنه دستگاه ها برای تسهیل صدور مجوز کسب و کار همراهی نمی نمایند

به گزارش تور استانبول، سید شمس الدین حسینی گفت: سرمایه گذار جایی سرمایه گذاری می نماید که تسهیل صدور مجوز کسب و کار در آنجا وجود داشته باشد.

بدنه دستگاه ها برای تسهیل صدور مجوز کسب و کار همراهی نمی نمایند

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری مجلس با حضور در برنامه صف اول در ابتدا به چرایی ایجاد این کمیسیون ویژه پرداخت.

سید شمس الدین حسینی با بیان اینکه رشد مالی ایران در یک دهه گذشته حدود 0.5 درصد بوده و نیازهای جامعه را در جنبه های مختلف تامین نکرده اضافه نمود که رشد سرمایه گذاری هم در دهه گذشته 4 درصد بوده است.

به گفته وی، این آمار ها باعث شد مجلس شورای اسلامی کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری تشکیل دهد.

او با بیان اینکه در طول سال های گذشته دولت به کارفرمایی بزرگ تبدیل شده، مخارج آن بالا رفته و دچار کسری بودجه شده به عدم اجرای قوانین در کشور انتقاد کرد تع ارض منافع در کشور و مدگرایی در نظام اجرایی کشور را عامل اجرایی نشدن قوانین در ایران دانست.

سید شمس الدین حسینی سپس به بحث تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ورود کرد و با ارائه این آمار که رتبه ایران در بحث صدور مجوزهای کسب و کار در بین 190 کشور جهان 127 است گفت که تقریبا کشوری نمانده که وضع ما از آن بهتر باشد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری مجلس با اشاره به اینکه امروز محیط های کسب و کار کشورها هستند که با هم رقابت می نمایند، گفت که سر مایه گذار جایی سرمایه گذاری می نماید که تسهیل صدور مجوز کسب و کار در آنجا وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه به قوانین مربوطه در این زمینه اشاره نمود و گفت که در قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 اولین گام این شد تا صدور مجوزها را با ایجاد درگاهی برای کل کشور الکترونیکی کنیم اما ب سیاری از دستگاه ها خودشان را در جایگاه قیم به مردم فرض می نمایند که در قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار به مردم این امکان داده شد تا در صورت تاخیر در صدور مجوز از دستگاه ها شکایت نمایند.

به گفته سید شمس الدین حسینی یکی از موانع مهم در این زمینه این است که بدنه دستگاه ها با مدیران خود برای صدور مجوزهای کسب و کار همراهی نمی نمایند.

خبرنگاران سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2115

به "بدنه دستگاه ها برای تسهیل صدور مجوز کسب و کار همراهی نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدنه دستگاه ها برای تسهیل صدور مجوز کسب و کار همراهی نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید