قیمت هر شانه تخم مرغ 3 هزار تومان ارزان شد

به گزارش تور استانبول، تهران (پانا) - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت، قیمت هر شانه تخم مرغ نسبت به هفته گذشته به طور متوسط 3000 تومان کاهش یافته است.

قیمت هر شانه تخم مرغ 3 هزار تومان ارزان شد

سعید محمدی پور در یک برنامه رادیویی با اشاره به شروع نظارت ها بر بازار شب عید یک ماه زودتر از سال های قبل، گفت: این نظارت ها تا 15 فروردین ادامه دارد. منظور از تشدید نظارت ها بر بازار شب عید یعنی نظارت های قبلی سریع تر می گردد و تعداد عملیات ها روی چند کالای خاص چند برابر می گردد.

وی با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در ماه های اخیر گفت: طی یک هفته گذشته در شهر تهران روزانه از 600 واحد فروش تخم مرغ بازرسی شده که از بین آن ها اوایل هفته 85 درصد واحدها متخلف اعلام شدند، اما با تشدید نظارت ها در روزهای اخیر کمتر از 30 درصد این واحدها متخلف بودند. تخلفات بیشتر در حوزه گران فروشی، تقلب و کم فروشی است. ما جو را برای متخلفان ناامن کردیم و بعد از شناسایی به سازمان تعزیرات صدور و اجرای حکم شان صورت می گیرد. همچنین امروز نسبت به هفته گذشته به طور متوسط روی هر شانه تخم مرغ، 3,000 تومان کاهش قیمت را شاهد بودیم. وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مدت روزانه 150 تن تخم مرغ به قیمت تنظیم بازار عرضه کرد که در قیمت تأثیرگذار بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی عرضه مرغ را در میدان بهمن دو برابر افزایش داده و به 600 تن رسانده، توضیح داد: با این افزایش، قیمت ها تا حدودی کنترل شده است. طی یک ماه گذشته حدود 10 هزار بازرسی از بازار مرغ اجرا شده که 1800 مورد تخلف به ارزش 7 میلیارد ریال کشف و به تعزیرات ارسال شد.

کمبود عرضه عامل گرانی مرغ و تخم مرغ

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند تخلفات احتمالی را به سامانه 124 اطلاع دهند، توضیح داد: قیمت مصوب مرغ در حال حاضر 20 هزار و 400 تومان برای مصرف نماینده است. در تهران روزانه 1200 تن مصرف روزانه می گردد و وقتی کالایی قیمت مصوب تنظیم بازار دارد، دستگاه مربوطه که در رابطه با این کالا وزارت جهاد کشاورزی است، باید این مقدار را تهیه و توزیع کند. در غیر این صورت با کمبود عرضه نسبت به تقاضا قیمت ها گران تر از نرخ مصوب خواهد شد. مسئولیت ما بازرسی است که با متخلفان برخورد شده است.

محمدی پور در پاسخ به این موضوع که فراورینمایندگان معتقدند فراوری به اندازه کافی صورت می گیرد، اما شرایط برای عرضه فراهم نیست و اگر وزارت صمت محلی برای عرضه، نه فقط میادین میوه و تره بار، مثل غرفه ایجاد کند قیمت ها متعادل خواهند شد، گفت: مسئله یاد شده در برج هشت حل و فصل شده و ادعای مرغداران مردود است. در اصل در آبان ماه به مرغداران اعلام شد محصول خود را به کدام کشتارگاه ها و میادین عرضه نمایند.

وی اضافه نمود: وزارت جهاد کشاورزی ادعا می نماید تمام نهاده دامی مورد احتیاج مرغداران تأمین شده است و برای این ادعا مستند دارند. مرغداری که نهاده به قیمت دولتی دریافت نموده باید مرغ خود را به قیمت 19 هزار و 100 تومان تحویل دهد، اما مرغداران کمی کم لطفی می نمایند که می گویند نمی دانند کجا عرضه نمایند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه مصرف روزانه تخم مرغ در تهران 400 تن است، اما سازمان پشتیبانی امور دام 150 تن توزیع می نماید و مابقی از بازار آزاد تأمین می گردد، توضیح داد: در حال حاضر قیمت مصوب هر شانه دو کیلویی یا 30 عددی تخم مرغ باید حدود 34 تا 35 هزار تومان باشد و با فروش بیش از 35 هزار تومان در بازار برخورد خواهد شد.

وی گفت: به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت اعلام می گردد که چه میزان مرغ در چه بخش های توزیع شده تا این معاونت تقسیم بندی را کنترل نمایند تا مرغی که نهاده دولتی گرفته گران عرضه نگردد و در صورت گران فروشی برخورد گردد. اینکه چرا مرغ و تخم مرغ کم عرضه می گردد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی فراوری باید پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1483

به "قیمت هر شانه تخم مرغ 3 هزار تومان ارزان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر شانه تخم مرغ 3 هزار تومان ارزان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید