آلودگی هوا ابتلا به بیماری کرونا را تشدید می نماید

به گزارش تور استانبول، معاون فنی سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آلودگی هوا سیستم ایمنی بدن را به علت ذرات وارونگی هوا افزایش می دهد و ابتلا به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می دهد.

آلودگی هوا ابتلا به بیماری کرونا را تشدید می نماید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن فرهادی روز پنجشنبه گفت: با توجه به اینکه بازگشایی های مشاغل، آموزشی و غیره بعد از حدود دو سال از همه گیری کرونا انجام گرفته و محدودیت های ترافیکی نیز کمتر و استفاده از خودروهای شخصی به علت عدم ابتلا به این بیماری و رعایت فاصله اجتماعی بویژه در کلانشهرها بیشتر شده، وارونگی هوا رو به افزایش است و خطرات زیادی را بویژه در تشدید ابتلا به کرونا و مرگ و میر دارد.

وی گفت: در فصول سرد سال آلودگی هوا بیشتر مورد توجه و بحث قرار می گیرد و سال گذشته به علت محدودیت های زیاد کرونایی، اندازه آلاینده ها کاهش یافته بود، مشکل زیادی نداشتیم، اما سال جاری با انجام بازگشایی ها مسئله وارونگی هوا بسیار جدی و خطرآفرین است.

فرهادی ادامه داد: کرونا که یک بیماری ریوی و تنفسی است در تماس با استنشاق هوای آلوده سیستم ایمنی بدن را تخریب نموده و اگر از نظر شرایط جوی بارندگی و باد کاهش یابد، این بیماری در تماس با آلودگی هوا شدت بیشتری می گیرد و می توان اندازه مرگ و میر را افزایش دهد.

وی از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروری از خودروهای شخصی استفاده نمایند و تردد کمتری در محیط بیرون داشته باشند.

به گفته فرهادی، بعلاوه ضروری است از سوخت های سنگین برای کاهش وارونگی هوا کمتر استفاده و معاینه فنی خودروهای عمومی و شخصی به موقع انجام گردد ، از وزارت کشور، شهرداری، راهور و سازمان محیط زیست نیز وزارت بهداشت درخواست نموده اقدامات کنترلی را برای کاهش آلاینده های هوا انجام دهند.

به گزارش ایرنا، مواجهه طولانی مدت با آلاینده ذرات معلق PM2.5 در کشور سالانه باعث بروز 41 هزار و 700 مورد مرگ زودرس می گردد.

بر اساس شاخص های سنجش آلودگی هوا اگر اندازه مجموع شاخص آلاینده ها زیر عدد 50 باشد، شرایط پاک، شاخص 50 تا 100 شرایط سالم، شاخص 100 تا 150 شرایط ناسالم برای گروههای حساس، شاخص 150 تا 200 شرایط ناسالم برای همه، شاخص 200 تا 250 شرایط بسیار ناسالم و شاخص بالای 250 شرایط خطرناک را نشان می دهد.

بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2018 نیز هزینه های سلامت (مرگ و بیماری) آلاینده ذرات معلق (PM2.5) در شهر تهران سالیانه، 2.6 میلیارد دلار است. مطابق این گزارش در صورتی که غلظت ذرات معلق ذرات معلق در شهر تهران از 35 میکروگرم در متر مکعب به 10 میکروگرم در متر مکعب (رهنمود سازمان بهداشت جهانی) کاهش یابد سالیانه هزینه های سلامت (مرگ و بیماری) ناشی از آلاینده ذرات معلق به اندازه 1.6 میلیارد دلار کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1919

به "آلودگی هوا ابتلا به بیماری کرونا را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا ابتلا به بیماری کرونا را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید