عرضه سه محصول تازه به وسیله کارمانیا

به گزارش تور استانبول، گروه خودروسازی BYD در مقایسه با دیگر شرکت های فعال در صنعت خودروی چین، تازه وارد و کم سابقه محسوب می گردد. بااین حال با گذشت 14 سال از تأسیس، آنچنان رشد نموده است که محصولات متنوعی را ارائه می نماید و در کشور چین و در بحث انرژهای نو، یک خودروساز صاحب فناوری و فعال شناخته می گردد.

عرضه سه محصول تازه به وسیله کارمانیا

اواخر هفته گذشته شرکت خودروسازی کارمانیا تصویر مبهمی را از 4 محصول نو خود منتشر کرد. اکنون معین شده است که از میان این خودروها، 3 محصول نو بی وای دی برای فراوری در کارخانه کارمانیا انتخاب شده است.

پیش از این هم اعلام شده بود که این خودروساز بخش خصوصی 2 دستگاه بی وای دی تانگ بنزینی 2021 را جهت آزمایش های فنی تهیه نموده است و می خواهد تا در هفته های آینده، تست های تطبیق و استاندارد این کراس اوور بزرگ را جهت اخذ مجوز فراوری برگزار کند.

بیشتر بخوانید: بی وای دی تانگ 2021 به بازار ایران می آید

بی وای دی تانگ بنزینی 2021 به پیشرانه 2 لیتری توربو و GDi مجهز است. این پیشرانه توان فراوری 195 تا 205 اسب بخار را با گشتاور 320 نیوتن متر فراوری می نماید. یکی از ویژگی های تانگ بنزینی انتقال حداکثر گشتاور در 1500rpm است. ترکیب این پیشرانه با اتصال به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک (در بعضی نسخه ها از نوع 2 کلاچه است) باعث می گردد تا بی وای دی تانگ بنزینی شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 9.6 ثانیه ثبت کند.

پیش از شروع تحریم ها، فراوری F3 دنده ای به روش CKD در کارخانه کارمانیا شروع شد و چند صد دستگاه از این سدان مالی در اختیار مشتریان نهاده شد. شروع تحریم ها سبب شد تا امکان ارسال قطعات منفصله بی وای دی F3 دنده ای از بین برود و خط فراوری اختصاصی این سدان در کارمانیا متوقف گردد.

از سویی با توجه به پروژه داخلی سازی تعریف شده برای بی وای دی F3، این احتمال وجود دارد که خودروسازی کارمانیا تیراژ قابل توجهی را به این سدان چینی اختصاص دهد و بعلاوه پس از چند سال، نمونه ارتقایافته این خودرو را به خط فراوری خود بیاورد. موتور 1.5 لیتری F3 قدرت 107 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن متر را فراوری می نماید که از این نظر، کاملاً مشابه دیگر سدان های مقرون به صرفه قیمت چینی است.

بیشتر بخوانید: کارمانیا EK1 (سدان برقی چینی) در ایران دیده شد

نسل نو بی وای دی سانگ که برای حضور در خط فراوری کارمانیا انتخاب شده، خودرویی کراس اوور است که در نسخه های مختلف الکتریکی، بنزینی و پلاگین هیبرید به بازارهای هدف عرضه می گردد. احتمال آن زیاد است که کارمانیا بی وای دی سانگ را در نسخه بنزینی مونتاژ کند و با عرضه این کراس اوور میانه، به رقابت با بهمن دیگنیتی، KMC K7، چری تیگو 7 و … بپردازد.

بی وای دی سانگ بنزینی به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با توان 161 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر مجهز است. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه توان این پیشرانه کم مصرف را به چرخ های جلوی این خودروی چینی می رساند. باتوجه به فراوری گشتاور حداکثری از دور 1600rpm، می توان توقع داشت که بی وای دی سانگ بنزینی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در کمتر از 9.7 ثانیه ثبت کند.

بی وای دی سانگ به انواع و اقسام امکانات رفاهی از قبیل سقف پانورما، جایگاه برقی به همراه گرمکن، حافظه جایگاه راننده، سانروف 2 حالته، کروز کنترل، رینگ 18 اینچی، چراغ های اتوماتیک جلو، آینه های تاشوی برقی، صفحه کلیومتر دیجیتالی TFT، تهویه مطبوع اتوماتیک، بازشدن در صندوق به صورت برقی و صفحه نمایش به همراه سیستم صوتی ساندرو با 9 بلندگو مجهز شده است. نمونه فول آپشن این کراس اوور 5 نفره با قیمتی نزدیک به 19 هزار دلار در بازارهای هدف بی وای دی به فروش می رسد.

گفتنی است که کارمانیا در سال گذشته به صورت رسمی سودا SA01 را به بازار معرفی کرد و گفت که در سال 1400 فراوری این سدان برقی را شروع کند. آلایندگی صفر درصدی، حذف هزینه های سربار بیماری ناشی از آلودگی هوا، کاهش 74 درصدی مصرف سرانه بنزین، هزینه نگهداری کم نسبت به خودروهای بنزینی، بازفراوری انرژی و کاهش آلودگی صوتی تنها بخشی از مزایای استفاده از خودروهای برقی است.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2099

به "عرضه سه محصول تازه به وسیله کارمانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سه محصول تازه به وسیله کارمانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید