تیگو 8 پرو پرمیوم چرا از خط فراوری مدیران خودرو حذف شد؟

به گزارش تور استانبول، تیگو 8 پرو پرمیوم به بیان مدیران خودرو توجیه مالی برای ادامه روند فراوری نداشت و به همین علت از سبد عرضه این شرکت حذف شد. اما آیا خودرویی که در بازار چین 132 هزار و 900 یوان (954 میلیون تومان در فول ترین مدل) داشت و در ایران 1 میلیارد و 798 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شد، هنوز هم برای مدیران خودرو توجیه مالی نداشت؟

تیگو 8 پرو پرمیوم چرا از خط فراوری مدیران خودرو حذف شد؟
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - مدیران خودرو چری (فونیکس) تیگو 8 پرو پرمیوم را به قیمت یک میلیارد و 798 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خودرو کشورمان به فروش می رساند.

این قیمت در حالی اعلام شد که یک شهروند چینی این کراس اوور دیفرانسیل جلو را در فول ترین نسخه ممکن به قیمت 954 میلیون تومان می تواند خریداری کند. به بیانی ساده، تفاوت نرخ فروش تیگو 8 پرو پرمیوم در ایران و چین، 88.5 درصد یا 844 میلیون و 500 هزار تومان بود!

تصور کنیم که مدیران خودرو بابت خرید عمده قطعات منفصله این خودرو، هیچ تخفیفی از شریک چینی خود نمی گرفت. یعنی تیگو 8 پرو پرمیوم را مستقیماً از نمایندگی Chery در چین به بهای 954 میلیون تومان (در نسخه فول) خریداری می کرد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

اگر 32 درصد هزینه داخلی سازی زیر 20 درصد، 5/5 درصد بیمه گمرک و مالیات علی الحساب در گمرک و سهم هلال احمر، 1/5 درصد هزینه های جانبی رندشده در گمرک (جمعاً 39 درصد - تعرفه واردات CKD و SKD)، هزار دلار هزینه حمل دریایی (50 میلیون و 630 هزار تومان)، 7 درصد هزینه مونتاژ در ایران، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 2/5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات شماره گذاری، 12 میلیون هزینه بیمه شخص ثالث (بالاترین پوشش) و 600 هزار تومان هزینه خدمات شماره گذاری (جمعاً 13/5 درصد + 5 میلیون تومان) به رقم حدودی یک میلیارد و 580 میلیون تومان می رسیم.

حتی در این صورت، مدیران خودرو باز هم در ازای مونتاژ هر دستگاه تیگو 8 پرو پرمیوم، 218 میلیون و 500 هزار تومان سود می کرد. یعنی به عبارتی 13.8 درصد سود!

این محاسبات براساس قیمت مصرف کننده تیگو 8 پرو پرمیوم در نمایندگی چینی Chery انجام شد. یعنی نمایندگی Chery در چین پس از پرداخت مالیات و محاسبه سود فروش خود، تیگو 8 پرو پرمیوم را به قیمت 954 میلیون تومان به یک شهروند چینی می فروشد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

فراموش نکنیم که مدیران خودرو قطعات منفصله این کراس اوور دیفرانسیل جلو را (احتمالاً 14 درصد) مقرون به صرفهتر از Chery خریداری می نماید. به غیر از این باید اشاره نمود که احتمالاً دولت چین، معافیت مالیات صادرات خوبی هم برای Chery درنظر گرفته است. یعنی اگر این موارد (تخفیف خرید قطعات، معافیت های مالیاتی، تخفیف چری برای تصاحب بازار و…) را در قیمت مصرف کننده چینی تیگو8 پرو پرمیوم لحاظ کنیم، می توان گفت که سود فروش مدیران خودرو از این کراس اوور بسیار بیشتر از 13.8 درصد است.

اطلاعیه مدیران خودرو درباره کنارگذاشتن تیگو هشت پرو پرمیوم از خط فراوری

مدیران خودرو هنوز نسخه های پرومکس اکسلنت، IE و پرو هیبرید e پلاس را در خط فراوری دارد. اگر احتمال بی مشتری ماندن تیگو هشت پرو پرمیوم را کنار بگذاریم، شاید این یک استراتژی برای اجبار خریداران در جهت خرید نسخه های دیگر تیگو هشت در بازار خودرو کشور باشد.

از طرفی دیگر مدل های گران قیمت اکستریم در حال ورود به بازار هستند. مسلماً تیگو هشت پرو پرمیوم با قیمت کمتر و استفاده از موتور و گیربکس مشابه، رقیبی مقرون به صرفه قیمت برای آنها به شمار می رفت. پس شاید این یک تصمیم استراتژیک باشد که خریداران مجبور به خرید نسخه های گرانتر این برند درجه دو باشند.

فونیکس تیگو هشت پرو پرمیوم از موتور SQRF4J20 به حجم 1.6 لیتر استفاده می کرد. این موتور توربو قادر است 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی آن هم به 290 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 2 هزار تا 4 هزار دور در دقیقه در دسترس راننده واقع شده است. نیرو و گشتاور این موتور به وسیله گیربکس 7 سرعته دوکلاچه دوبل به محور جلو منتقل می شد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

سورن پلاس تازه در راه بازار / امکانات تازه خودرو چیست؟

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو ویژه آذر ماه تعیین شد

غلامحسین کرباسچی با این خودرو ضدگلوله تردد می کرد

کشنده دماغ دار دافران چه زمانی وارد بازار می گردد؟ / یک کشنده خانه دار!

جایگزین پژو پارس معرفی گردید / توقف فراوری پس از 23 سال!

منبع: بیت ران
انتشار: 10 آذر 1402 بروزرسانی: 10 آذر 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2294

به "تیگو 8 پرو پرمیوم چرا از خط فراوری مدیران خودرو حذف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیگو 8 پرو پرمیوم چرا از خط فراوری مدیران خودرو حذف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید