5 کمبود دلیلی برای بی حسی و گزگز دست و پاها

به گزارش تور استانبول، بی حسی و گزگز شدن قسمت هایی از بدن به علت کمبود 5 ویتامین در بدن است.

5 کمبود دلیلی برای بی حسی و گزگز دست و پاها

بی حسی و سوزن سوزن شدن یا گزگز از رایج ترین سیگنال های کمبود مواد مغذی است. این علائم بعلاوه با تعدادی از اختلالات خطرناک مانند آسیب عصبی، مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) و بعضی از دیگر بیماری ها همراه است، بنابراین باید این موارد را در اسرع وقت مورد آنالیز قرار بدهید؛ اما اگر قبلا برای این اختلالات آزمایش شده اید و هنوز بی حسی و گزگز را تجربه می کنید، ممکن است دچار کمبود مواد مغذی باشید که علت بی حسی و گزگز هستند. با خبرنگاران همراه باشید.

کمبود کلسیم

بدن کلسیم فراوری نمی نماید، بنابراین باید آن را به وسیله برترین منابع غذایی کلسیم و مکمل ها به دست آوریم. کلسیم برای سلامتی ما بسیار مهم است. این ماده معدنی علاوه بر محافظت از استخوان ها، از سلامت قلب، خون و عضلات نیز پشتیبانی می نماید.

منیزیم

منیزیم در بیش از 300 واکنش شیمیایی بدن، ازجمله عملکرد های قلب، ماهیچه ها و حتی هورمون ها دخیل است. ازآنجایی که معلوم شده است کمبود منیزیم عملکرد عصب را مختل می نماید، کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به علائمی مانند گزگز و بی حسی گردد.

ویتامین D

دریافت نکردن ویتامین D به اندازه کافی، جذب کلسیم در بدن را مختل می نماید. کلسیم برای سلامت استخوان ها ضروری است. این مسائل بعلاوه ممکن است به نواحی دیگر ازجمله عضلات توسعه یابد که ممکن است احساس بی حسی یا گزگز ایجاد کند. کمبود ویتامین D بعلاوه ممکن است علائمی مانند خستگی، کاهش اشتها، کاهش وزن و یبوست ایجاد کند.

ویتامین B12

کمبود B12 می تواند علائمی مانند افسردگی، توهم و از دست دادن حافظه ایجاد کند. ازنظر جسمی، سطح پایین B12 می تواند باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن، همراه با زردی، درد مفاصل و تنگی نفس گردد. این ویتامین برای بسیاری از عملکرد ها ازجمله فراوری DNA، اعصاب و سلول ها ضروری است.

کمبود ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، از بافت بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید. گذشته از محافظت از سلول، یا شاید به علت آن، ویتامین E به داشتن خاصیت ضد پیری شناخته شده است.

این ویتامین به محافظت از سیستم عصبی یاری می نماید. یک علت بی حسی و گزگز این است که بدن اندازه کافی از این ویتامین ندارد و بنابراین در دست ها، پا ها و انگشتان پا بی حسی و گزگز را تجربه می کنیم.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب از سیر تا پیاز گرمازدگی! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2083

به "5 کمبود دلیلی برای بی حسی و گزگز دست و پاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کمبود دلیلی برای بی حسی و گزگز دست و پاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید