گزارش بلومبرگ درباره بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، شبکه بلومبرگ در گزارشی مدعی شد، تعداد بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران در طول یک سال گذشته رکورد شکسته است.

گزارش بلومبرگ درباره بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران

براساس گزارش ایسنا، بلومبرگ اظهار داشت: برنامه هسته ای ایران در یک سال گذشته با تعداد بی سابقه بازرسی های بین المللی روبرو بوده است، چرا که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قادر بوده اند دسترسی گسترده ای به داده ها و تاسیسات هسته ای در ایران علی رغم کوشش ایران برای ممانعت از این کار داشته باشند.

به گزارش بلومبرگ، بعضی مذاکره نمایندگان در وین تاکید می نمایند که این دسترسی ها نتیجه توافق هسته ای 2015 است. این اقدام نشان می دهد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین چه چیزی در خطر است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران روز آدینه در توئیتی نوشت: در توافق با آقای بورل، سفر آقای مورا به تهران و گفتگوهایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات به جای مانده مذاکرات وین متمرکز شویم.

امیر عبداللهیان اضافه نمود: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است. اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد، تماس ها ادامه دارد.

در عین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: مذاکرات به تاخیر افتاده بود و حال از سرگرفته می شوند. منظره برای حصول توافق نهایی وجود دارد.

او اظهار کرد: هدف ما در این مذاکرات رسیدن به توافقی قوی و بادوام است. از طرف آمریکایی خواسته ایم واقع بین باشد. تاکید نموده ایم لغو تحریم ها در تمامی بخش ها و ارائه ضمانت های مالی یکی از مهم ترین نکات در دستور کار مذاکراتی ماست.

وی در ادامه توضیح داد: من فکر می کنم طرف آمریکایی به خوبی به خطوط قرمز ایران واقف است و ما به مذاکرات ادامه می دهیم. به محض این که به نقطه توافق برسیم، نماینده ما در مذاکرات در وین آخرین مراحل توافق را انجام خواهد داد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2071

به "گزارش بلومبرگ درباره بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش بلومبرگ درباره بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید