کشف 62 هزار و 359 میلیارد ریال تخلف مالی در آذربایجان شرقی

به گزارش تور استانبول، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این مجموعه در سال گذشته 15 پرونده در زمینه مقابله سخت با مفاسد کلان مالی، اداری و قاچاق کالا را به ارزش ریالی 62 هزار و 359 میلیارد ریال و ارزش ارزی 5.3 میلیون دلار به انتها رسانده است.

کشف 62 هزار و 359 میلیارد ریال تخلف مالی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی اضافه نمود: در این ارتباط 54 نفر دستگیر، 64 نفر احضار قضایی و 84 نفر به عنوان آگاه یا بخشی از پفراینده توسط اداره کل اطلاعات استان دعوت شده اند.

وی کشف و متلاشی کردن باند عظیم کلاهبرداران سازمان یافته فروش چک سفید امضا با 19 نفر بازداشتی به ارزش 18 هزار میلیارد ریال را از جمله اقدامات سخت اداره کل اطلاعات استان در مقابله با مفاسد اقتصادی عنوان نمود.

وی تشریح کرد: اعضای این باند کلاهبرداری، افراد بی بضاعت و معتاد را شناسایی نموده و پس از مناسب سازی پوشش ظاهری آنان با همکاری اعضای دیگر باند در نظام بانکی، برای هر کدام از آنها دسته چک بانکی تهیه می کردند و به هریک نیز حداکثر 10 میلیون تومان از بابت دسته چک های دریافتی می پرداختند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی اضافه نمود: اعضای باند پس از آن چک های سفید امضا را به فروش می رساندند.

وی با اشاره به ادامه فرایند پیگیری و برخورد با تخلفات ارزی، به برخورد قانونی اداره کل اطلاعات استان با یک صراف متخلف اشاره و ارزش این پفراینده را نیز 5 هزار میلیارد ریال اظهار داشت.

وی ادامه داد: پارسال همچنین شبکه متخلفان وام ازدواج در آذربایجان شرقی کشف شد؛ اعضای این باند با همکاری بعضی از کارکنان متخلف بانکی 428 فقره وام ازدواج 15 تا 50 میلیون تومانی به ارزش مجموعا 100 میلیارد ریال به افراد غیرمشمول داده بودند.

وی یادآوری کرد: با پیگیری های اداره کل اطلاعات استان در 2 سال گذشته 246 میلیارد تومان وصول اقتصادیاتی در آذربایجان شرقی نیز رخ داده است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به کشف 230 تن کود شیمیایی توسط این نهاد در سال قبل اضافه نمود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در این مدت همچنین 9 هزار دستگاه ماینر با تضییع روزانه 250 میلیون تومان از بیت المال به واسطه سرقت برق در استان را با تشکیل جلسات متعدد کمیته پایش و اقدام، و با همکاری دستگاه های متولی خصوصا استانداری و همکاری ناجا کشف و ضبط کرد.

وی انجام اقدامات نرم در حوزه مقابله با مفاسد کلان اقتصادی، اداری و قاچاق ارز را مقدم بر اقدامات سخت دانست و گفت: در این راستا پارسال همچنین 41 هکتار از اراضی دولتی شهرک خاوران به ارزش هفت هزار میلیارد تومان به بیت المال عودت داده شد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی همچنین از کشف 21 هزار تن گندم قاچاق در استان که در سامانه های دولتی ثبت نشده بود، در سال گذشته اطلاع داد.

وی اضافه نمود: در شرایط تحریم و با هدف یاری به برطرف مسائل فراوری، از نیمه دوم پارسال، کمیته پایش را با حضور مسوولان دستگاه های نظارتی و تصمیم گیر برای نخستین بار در کشور تشکیل دادیم.

وی تصمیم گیری عاجل برای برطرف موانع صادرات مجتمع پتروشیمی تبریز، افزایش میزان ترخیص نهاده های دامی استان از 35 به 70 درصد در گمرکات بنادر جنوب و برطرف مشکل فروش مواد اولیه خریداری شده از بورس و فروش آن در بازار آزاد را از جمله بعضی از اقدامات کمیته پایش برشمرد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی اضافه نمود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان پارسال در حوزه فولاد نیز با آنالیز عملکرد 9 شرکت، 176 میلیارد تومان تخلف را کشف کردند.

** از مسائل اخلاقی و اقتصادی در احراز صلاحیت ها اغماض نمی کنیم

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد این نهاد با موضوع احراز صلاحیت های انتخاباتی گفت: انواع متفاوت انتخابات برای ما تفاوتی ندارد و در آنالیز سوابق نامزدها از هیچ گونه مسائل اخلاقی و اقتصادی اغماض نمی کنیم.

وی اضافه نمود: البته اداره کل اطلاعات استان در بحث احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، تصمیم گیرنده نیست، بلکه نظر خود را درباره افراد به مراجع تصمیم گیر، شورای نگهبان و هیات های اجرایی و نظارت، اعلام می نماید.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شرایط معدن طلای اندریان و مسائل ناشی از قاچاق خاک طلا از آن گفت: بر اساس تصمیم شورای تامین استان، مصوب شده که هیات مدیره این معدن یا به مسوولیت های قانونی خود در قبال معدن عمل کند و یا از مدیریت آن کنار رود.

وی همچنین از ایفای نقش برجسته اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی در روزهای سخت کرونایی در قالب کشف تخلفات، قاچاق دارو و امکانات پزشکی و تامین الکل مورد احتیاج فراوری ضدعفونی کننده ها و اکسیژن طبی اطلاع داد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی، از وجود یک مدیر دو تابعیتی در استان اطلاع داد و گفت: این فرد که در سمت مشاور یک سازمان فعالیت داشت، بلافاصله برکنار شد.

وی اضافه نمود: اگر باز هم از وجود چنین افرادی در نهادهای دولتی آگاه شویم، بدون فوت وقت برخورد می کنیم.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی همچنین از دستگیری تعدادی از عوامل سازمان های جاسوسی بیگانه در استان در سال گذشته اطلاع داد و گفت: در استان ما تکفیری وجود ندارد و بر این اساس ما نیز دستگیری در این زمینه نداشته ایم.

وی همچنین از ورود جدی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی در واگذاری واحدهای فراوریی به بخش خصوصی اطلاع داد و اضافه نمود: در این زمینه به ویژه اهلیت متقاضی یا متقاضیان واگذاری برای ما اولویت دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1597

به "کشف 62 هزار و 359 میلیارد ریال تخلف مالی در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 62 هزار و 359 میلیارد ریال تخلف مالی در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید