مقام کویتی گفت وگوها با ظریف در مونیخ را مثبت ارزیابی کرد

به گزارش تور استانبول، فارس نوشت: معاون وزیر خارجه کویت گفت که وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی خود در مونیخ گفت وگوهای مثبتی درباره اوضاع منطقه و روابط دوجانبه انجام دادند.

مقام کویتی گفت وگوها با ظریف در مونیخ را مثبت ارزیابی کرد

با تور توریستی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت گفت که تماس بین این کشور و مقامات ایران برقرار است و مسئولان ایرانی به کویت سفر می نمایند و این به نفع منطقه است.

الجارالله اضافه نمود که وزیران خارجه کویت و ایران در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، رایزنی مثبتی داشته و اوضاع منطقه و روابط دوجانبه آنالیز شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این مقام کویتی درباره قطر نیز تأکید کرد که میانجی گری کشورش برای حل بحران در روابط بین قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) همچنان ادامه دارد.

او گفت که ما از استمرار این اختلافات دچار یأس شدیم و اظهارات وزیر خارجه قطر نیز نشان می دهد که اتفاق جدیدی در مورد حل این اختلافات رخ نداده است.

معاون وزیر خارجه کویت در عین حال گفت که میانجی گری همچنان ادامه خواهد داشت و ما هرگز از ادامه این میانجی گری ناامید نخواهیم شد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر اخیرا در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که کوشش های مربوط به حل بحران در روابط دوحه با عربستان سعودی و امارات موفقیتی نداشته است و از ژانویه گذشته این کوشش ها به تعلیق درآمده است.

آل ثانی اضافه نمود که دوحه مسئول شکست این کوشش ها نیست و قطر برای ازسرگیری مذاکرات آماده است و منطقه خاورمیانه نیز نیازمند یک توافق امنیتی است.

روابط قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) از خرداد سال 1396 قطع شده است و این کشورها شروطی را برای ازسرگیری روابط خود با قطر معین نموده اند که از جمله آن کاهش روابط دوحه با ایران و قطع حمایت های قطر از حماس و اخوان المسلمین است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 758

به "مقام کویتی گفت وگوها با ظریف در مونیخ را مثبت ارزیابی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام کویتی گفت وگوها با ظریف در مونیخ را مثبت ارزیابی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید