11 جاذبه برتر هانوفر آلمان که باید ببینید (تور آلمان ارزان)

به گزارش تور استانبول، سالن های تئاتر و کلیساهای قدیمی، رودخانه ای که از میان شهر عبور نموده و مراکز خرید بزرگ هانوفر آلمان را به مقصدی که ارزش تماشا دارد تبدیل نموده اند. شهری که در عین داشتن فضایی فرهنگی بسیار سرگرم کننده است و می تواند تجربه ای نو از سفر به آلمان را برایتان رقم زند. این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی میزبان بزرگترین فستیوال ها و رویدادهای آلمان از جمله مسابقات سنتی تیراندازان است. در اینجا با فضای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر هانو فر آشنا می شویم.

11 جاذبه برتر هانوفر آلمان که باید ببینید (تور آلمان ارزان)

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

بیشتر افراد آلمان را به عنوان کشوری صنعتی که بیشترین رفاه اجتماعی را در اختیار شهروندان خود قرار داده می شناسیم اما ویژگی های آلمان تنها در این خلاصه نمی گردد. این کشور با داشتن تاریخ و طبیعتی خارق العاده در میان مقاصد گردشگری قرار گرفته و در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارد. شهر هانو فر آلمان یکی از آن مقاصدی ست که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و در عین زیبایی داستان های تاریخی مجذوب نماینده برای شنیدن دارد.

آشنایی با هانوفر

هانو فر مرکز و بزرگترین شهر استان نیدرزاکسن آلمان است. 535932 نفر جمعیت آن را به سیزدهمین شهر بزرگ آلمان و بعلاوه چهارمین شهر بزرگ آلمان شمالی پس از برلین، هامبورگ و برمن تبدیل نموده است. در سال 2000 یک مجموعه نمایشگاهی بزرگ در این شهر ساخته شد که تا به امروز میزبانی بزرگترین رویدادهای جهانی را بر عهد داشته است از این رو هانو فر را به نام شهر نمایشگاه ها نیز می شناسند. مردم این شهر به زبان آلمانی صحبت می نمایند اما بسیاری از آن ها به انگلیسی نیز مسلط بوده و بدین ترتیب گردشگران برای ارتباط با مردم محلی با مشکل چندانی روبه رو نخواهند بود.

جاذبه های گردشگری هانوفر

در ادامه فهرستی از کارهایی که در سفر به هانو فر می توانید انجام دهید و جاذبه های تاریخی که با تماشا آن ها حسابی سر ذوق خواهید آمد در اختیارتان قرار می دهیم. در این میان حضور چندین باغ سرسبز، یک آبراه مصنوعی، چندین ساختمان قدیمی با معماری های مجذوب نماینده و گالری ها بیش از جاذبه های دیگر توانسته اند نظر گردشگران را به سوی خود جذب کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر منطقه ها تاریخی شهر هانوفر در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد و فقط تعداد کمی از بناهای تاریخی این شهر عمر بیش از صد سال دارند.

1- باغ وحش هانوفر | Zoo Hannover

باغ وحش پرماجرای هانوفر (Erlebnis-Zoo Hannover) در سال 1865 در حاشیه پارک Eilenriede تأسیس شد و به عنوان پنجمین پارک جانورشناسی آلمان به شمار می رود. هر ساله حدود 1.5 میلیون نفر در سال از بیش از 3400 حیوان در این باغ وحش تماشا می نمایند. این باغ وحش از بخش های مختلف تشکیل شده است که پرطرفدارترین آن بخشی که با تم کریسمس تزیین شده، منطقه ویژه بچه ها، Mullewapp و با باغ وحش محبوب حیوانات خانگی همراه با وسایل سواری را شامل می گردد. از دیگر جاذبه های این باغ وحش خاص می توان به مزرعه شگفت انگیز Meyers Farm اشاره نمود که در آن می توانید سازه های نیمه چوبی متعلق به قرن نوزدهمی را کاوش کنید، قایق سواری در رودخانه و تماشا پرندگان رنگارنگ از دیگر فعالیت های پرطرفدار در باغ وحش هانو فر آلمان است.

آدرس باغ وحش ها نوفر: Adenauerallee 3, 30175 Hanover, Germany

2- موزه اسپرنگل | Sprengel Museum

بازدید از موزه اسپرنگل که یکی از مهم ترین مجموعه های هنر مدرن آلمان را در خود جای داده است برای دوستداران هنر ضروری ست. این گالری در سال 1979 تأسیس شد و به علت داشتن آثار ارزشمندی که به وسیله هنرمندان معروف از جمله کورت شویترز، مکس ارنست، پیکاسو و پل کلی خلق شده توانسته در میان گردشگران اهل هنر معروف گردد. مجموعه اهدایی از طرف هنرمند مشهور پنیکی دو سنت، یک مجسمه فلزی بزرگ که به وسیله الکساندر کالدر خلق شده، کارگاه های آموزشی و یک کتابخانه از دیگر جاذبه های موزه اسپرنگل هستند. بعد از تماشا این آثار مجذوب نماینده می توانید به رستوران bellARTE، معروفترین رستوران هانو فر رفته و با غذاهای گرم و لذیذ از خودتان پذیرایی کنید.

آدرس موزه اسپرنگل: Kurt-Schwitters-Platz 1, 30169 Hanover, Germany

3- سالن اوپرای هانو فر | Hanover Opera House

اگر اهل هنر هستید و به فرهنگ آلمانی علاقه دارید تماشا یک نمایش مجذوب نماینده در سالن اپرای هانوفر از مجذوب نماینده ترین کارهایی ست که در سفر به این شهر می توانید انجام دهید. این مجموعه زیبا در امتداد خیابان زیبای Georgstrasse قرار گرفته و مکانی عالی برای داشتن لحظاتی منحصربه فرد به شمار می رود. این سازه باشکوه در سال 1852 ساخته شده و در حال حاضر محل استقرار گروه اپرای شهر ‘Staatsoper Hannover است. بنا در چند سال اخیر مورد بازسازی قرار گرفته و از نظر سیستم آکوستیک بهبود پیدا نموده است. علاوه بر اپرا، پایکوبی باله نیز در سالن اپرای هانو فر اجرا می گردد.

آدرس سالن اپرای هانو فر: Opernplatz 1, 30159 Hannover, Germany

4- باغ هرن هاوزن | Herrenhausen Gardens

باغ های سلطنتی باشکوه هانوفر به نام هرنهاوزن (Herrenhäuser Gärten) از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند. هر دو پارک Welfengarten و Georgengarten که در این باغ قرار گرفته اند به سبک انگلیسی ساخته شده و گیاهانی مانند برگگارتن، ارکیده، نخل و کاکتوس را در خود دارند. باغ بزرگ از دیگر بخش های این مجموعه است که قدمت آن به سال 1666 رسیده و با آبشارهای زیبا، فواره ها، نارنجستان و حتی سالن تئاتر برترین نمونه باغ به سبک باروک در کشور آلمان به شمار می رود. در بخش انتهایی باغ مقبره جورج اول بریتانیا را می توان دید. کاخ سلطنتی Herrenhausen که در طول جنگ جهانی دوم تخریب و در سال 2012 مجدا بازسازی شد از دیگر جاذبه های باغ هرن هاوزن به شمار می رود.

آدرس باغ هرن هاوزن: Herrenhäuser Str. 4, 30419 Hannover, Germany

5- موزه هانوفر-لاتزن | Museum Hannover-Laatzen

با 20 دقیقه رانندگی به سمت جنوب هانوفر خود را در شهر Laatzen خواهید دید. مقصدی محبوب برای گردشگران که میزبان خانه موزه عالی هوانوردی هانو فر است. مجموعه ای چشمگیر از 36 هواپیمای کاملاً بازسازی شده، از جمله نمونه های نادری از هواپیماهای نظامی از جنگ جهانی اول و دوم در این موزه مجذوب نماینده نگه داری می شوند. بعضی از این هواپیماها از روی مدل واقعی بازسازی و به گونه ای جالب که پرواز را تداعی می نمایند از سقف آویزان شده اند. حدود 30 موتور جت که قدرت هواپیماها را نشان می دهند و لباس های خلبانی از دیگر جاذبه های موزه هانو فر - لاتزن هستند.

موزه هانو فر-لاتزن: Ulmer Str. 2, 30880 Laatzen, Germany

6- پارک ایلنریده | Eilenriede

در ضلع شرقی شهر هانوفر، جنگلی زیبا به نام Eilenriede واقع شده است که با طبیعتی خارق العاده حدود 1600 هکتار زمین را پوشش می دهد. این منطقه به عنوان یکی از بزرگ ترین جنگل های درون شهری در قاره اروپا شناخته شده و مسیرهای پیاده روی همراه با زمین های بازی و فضاهای باز برای استراحت را شامل می گردد. بازدید از باغ وحش ماجراجویی هانو فر، پیاده روی و دوچرخه سواری در مسیر جاده ای زیبا، تجربه کوهنوردی و گرفتن حمام آفتاب از کارهایی مهیجی ست که می توانید در پارک ایلنریده انجام دهید. یک آسیاب قدیمی، یک پارک شکار و چندین کافه و رستوران نیز از دیگر جاذبه های این پارک طبیعی زیبا هستند.

آدرس پارک ایلنریده: Niemcy, Hohenzollernstraße 28, 30161 Hannover, Germany

7- تالار تازه شهر هانو فر | New Town Halls Tower

در منطقه Trammplatz هانو فر تالار با شکوه شهر واقع شده است. سازه ای کاخ مانند که بین سالهای 1901 تا 1913 به سبک دوره ویلهلمین ساخته شده و با نام تالار شهر تازه نیز شناخته می گردد. این تالار را می توان از جالب ترین سازه های شهر هانوفر دانست که با 6026 توده راش ساخته شده و تاج آن برجی گنبدی شکل است که با 98 متر ارتفاع بر کل شهر تسلط دارد. یک آسانسور گردشگران را به بخش بالایی برج می برد جایی که می توان شهر هانو فر با تمام زیبایی هایش را زیر پای خود داشت.

آدرس تالار تازه شهر هانو فر: Trammplatz 2, 30159 Hannover, Germany

8- دریاچه ماش | Maschsee

Maschsee یک دریاچه مصنوعی بسیار زیبا ست که در قلب شهر هانو فر قرار گرفته و بیشترین تفریح و تفریح را به گردشگران این شهر ارائه می دهد. دریاچه با 2.4 کیلومتر طول و 530 متر عرض در سال 1936 تکمیل شد. این بزرگ ترین و شلوغ ترین منطقه ورزشی و تفریحی شهر است که در میان پارویی (از جمله کایاک) و کشتی های برقی هواداران بسیاری دارد. علاوه بر این گردشگران می توانند از سایر امکانات دریاچه مانند شنا، حمام آفتاب، قدم زدن در خط ساحلی و حتی پیک نیک های آخر هفته استفاده نمایند.

9- موزه دولتی لاور ساکسونی | Lower Saxony State Museum

موزه لاور ساکسونی واقع در مقابل تالار شهر تازه، مجموعه های مهمی از آثار باستانی را در خود جای داده است. این آثار محبوب ترین گالری دولتی (Landesgalerie) و مجموعه ای از هنر اروپایی از دوره قرون وسطی تا قرن بیستم را شامل می گردد. بعلاوه آثار مهمی مانند رامبراند و روبنس، مجموعه قابل توجهی از استادان قدیمی آلمانی و آثار امپرسیونیستی، چندین مجموعه باستان شناسی و قوم و بعلاوه گونه های متعدد ماهی و خزندگان از دیگر آثار نگه داری شده در این موزه هستند.

آدرس موزه دولتی لاور ساکسونی: Willy-Brandt-Allee 5, 30169 Hannover, Germany

10- موزه ویلهلم بوش | Wilhelm Busch Museum

موزه ویلهلم بوش به نام شاعر و طراح مشهورهانوفری نامگذاری شده و قسمتی از آن به پوشش زندگی این شاعر معروف اختصاص داده شده است. موزه در سال 1937 تاسیس و در باغ مجذوب نماینده قرن هجدهمی Georgenpalais از مجموعه باغ های معروف هرنهاوزن واقع شده است. یکی از نکات برجسته موزه بوش حضور بیش از 700 کاریکاتور از ناپلئون و بعلاوه نمونه هایی از هنر طنز با قدمت حدود چهار قرن است که در نوع خود منحصربه فرد هستند. این موزه علاوه بر نگه داری از آثار ارزشمند، میزبان کارگاه های آموزشی، کنسرت های موسیقی، رویدادهای ادبی و بعلاوه برنامه هایی برای بچه ها است.

آدرس موزه ویلهلم بوش: Georgengarten, 30167 Hannover, Germany

11- موزه آگوست کستنر | Museum August Kestner

موزه شیشه ای کستنر با ظاهری مدرن در هانوفر به علت داشتن مجموعه کمیاب هنرهای کاربردی و تزئینی مورد توجه است. قدمت بعضی از این آثار هنری به بیش از 6000 سال می رسد و به وسیله یک مقام رسمی در رم در اواسط قرن 19 جمع آوری شده است. حضور مجموعه های چشمگیر آثار باستانی مرتبط با هنر از دوره های یونان، مصر و روم از ویژگی های منحصر به فرد آگوست کستر به شمار می رود. این موزه در سال 1889 تأسیس شده و قدیمی ترین موزه های شهر هانو فر است. سکه ها و صنایع دستی قرون وسطی از دیگر جاذبه های موزه هستند.

آدرس موزه آگوست کستنر: Trammplatz 3, 30159 Hanover, Germany

فرودگاه هانوفر

فرودگاه هانوفر در سال 1952 افتتاح و جایگزین فرودگاه قدیمی این شهر شد. در سال 1973 دو ترمینال به ساختمان فرودگاه اضافه و بزرگتر شدنش آن را در میان فرودگاه های اروپا معروف کرد. در سال 1998 با پیوستن بزرگترین ترمینال آن یعنی ترمینال C برای جابجایی مسافران بیشتر به همراه 8 گیت ورودی و 3 گیت خروجی بزرگتر شده و امکان پرواز همزمان 33 هواپیما فراهم شد. این فرودگاه در حال حاضر میلیون ها مسافر را در پروازهای داخلی و بین المللی جا به جا می نماید.

سوالات متداول

آیا هانوفر آلمان ارزش تماشا دارد؟

قطعا بله، از معماری زیبا گرفته تا محله های پر جنب و جوش، از تاریخ جالب تا هنر شگفت انگیز، از غذای بسیار خوب تا فضاهای سبز شگفت انگیز - هانوفر تمام جاذبه های گردشگری یک جا را دارد!

هانوفر آلمان به چه چیزی معروف است؟

علیرغم معروفیت هانوفر به عنوان شهری بسیار صنعتی، ساخت باغ های عمومی و حفظ جنگل ها باعث شد هانوفر به عنوان باغ شهر نیز معروفیت پیدا کند.

آیا هانوفر مقرون به صرفه تر از برلین است؟

هزینه های زندگی در شهر هانوفر مقرون به صرفه تر برلین است.

بیشتر بخوانید…

منبع: ستاره ونک
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2181

به "11 جاذبه برتر هانوفر آلمان که باید ببینید (تور آلمان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 جاذبه برتر هانوفر آلمان که باید ببینید (تور آلمان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید