شماره دوزی و تانه بافی مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/سمنان شماره دوزی و تانه بافی، دو شهر مهدیشهر و کلاته خیج را در شمار شهرهای ملی صنایع دستی قرار داد.

شماره دوزی و تانه بافی مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد

با پیگیری های استاندار و در راستای دیدارهای جداگانه استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با وزیر و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، دو شهر استان سمنان در شمار شهرهای ملی صنایع دستی کشور نهاده شد.

به همین دلیل نخستین جلسه از سلسله جلسات پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، با حضور بعضی از مقامات و مسئولان استانی از جمله فرمانداران، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها، شهرداران و نمایندگان مجلس از استان های سمنان، مرکزی و همدان در عمارت تاریخی کوشک برگزار گردید.

در این نشست پرونده های پنج نامزد از این سه استان مورد آنالیز نهاده شد و در نهایت مهدیشهر (سنگسر) در رشته شماره دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست بافته های سنتی (تانه بافی) از استان سمنان و تفرش در رشته تفرشی دوزی از استان مرکزی به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند.

ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع دستی، ضمن ایجاد آمادگی به منظور حضور آن ها در رقابت ثبت جهانی شورای جهانی صنایع دستی، برای تولیدکنندگان منطقه مورد نظر امتیازهای بسیاری را مانند افزایش اشتغال به واسطه اعتبار و هویت بخشی، آگاهی بخشی، ترویج و بعلاوه رشد گردشگری داخلی و حتی خارجی و رونق مالی در پی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1918

به "شماره دوزی و تانه بافی مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره دوزی و تانه بافی مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید