کالای که ثروت می آورد ، چرا ذائقه زندگی ایرانی بازخوانی نمی گردد؟

به گزارش تور استانبول، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گردهمایی ملی دانش آموختگان و دانشجویان صنایع دستی و هنرهای سنتی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت هایی که برای توسعه در کشور داریم، می توان گفت که توسعه از جهت صنایع دستی فراهم می گردد.

کالای که ثروت می آورد ، چرا ذائقه زندگی ایرانی بازخوانی نمی گردد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، زهرا احمدی پور با اشاره به این نکته که همواره حضور در جمع هنرمندان انرژی خوبی به انسان می دهد و این انرژی انگیزه بیشتری برای فعالیت در این حوزه ایجاد می نماید گفت: می خواهم این گردهمایی را به جلسه قبل که در ساختمان ریاست جمهوری با عنوان گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی برگزار گردید ربط دهم و بر این نکته تاکید کنم که تمام چهارچوب هایی که در سیاست اقتصاد مقاومتی نظیر درون زا بودن، توسعه پایدار و مقاوم کردن اقتصاد ایران بر روی آنها تاکید شد، در صنایع دستی متمرکز است.

وی اضافه نمود: با توجه به ظرفیت هایی که برای توسعه در کشور داریم، می توان گفت که توسعه از جهت صنایع دستی فراهم می شود. و این مسئله در بلندمدت نیز در سیاست های کلان کشور جای خود را باز می نماید.

صنایع دستی می تواند کشور را به ثبات مالی برساند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به محدودیت های زیست محیطی و مشکلاتی که در زمینه زیرساخت های صنعتی بزرگ برای کشور به وجود آمده است صنایع دستی می تواند کشور را به یک ثبات مالی برساند.

وی اضافه نمود: ما لاجرم باید بازخوانی مجددی از الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی داشته باشیم. بخش اعظم این بازخوانی ها به فرهنگی که اکنون در جامعه حاکم شده و روح مصرف گرایی را ترویج می نماید بر می شود. این ذائقه جدید را ما پیش بینی و تهیه نمی کنیم بلکه برای ما پیش بینی شده و ما فقط از آن استفاده می کنیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: شما فعالان حوزه صنایع دستی با توجه به نوع فراوریی که دارید می توانید روی این ذائقه و فرهنگ زندگی تاثیر بگذارید و یاری کنید تا صنایع دستی وارد چرخه زندگی شود تا صنایع دستی به عنوان یک گنجینه فرهنگی، فراوری ثروت کند و بتواند تجاری شود.

وی گفت: می توان بین فراورینمایندگان صنایع دستی و فراوری نمایندگان بزرگ در کشور ارتباط برقرار کرد. حتی برندهای بزرگ محصولاتی را فراوری نمایند که با استفاده از خلاقیت و ایده شما فعالان صنایع دستی باشد، نتیجه این همفکری می تواند به فراوری محصول فرهنگی تر منجر شود.

ترسیم الگوی زندگی متاثر از آموزه های دینی و فرهنگی با استفاده از صنایع دستی

احمدی پور با تأکید بر اینکه فعالان حوزه صنایع دستی می توانند این مسئله را به عنوان یک راهبرد مد نظر قرار دهند ادامه داد: این مسئله یک اولویت برای بنده و سازمان میراث فرهنگی است، برای رسیدن به این اهداف نیازمند یاری شما فعالان حوزه صنایع دستی هستیم تا بتوانیم هسته هایی را شکل دهیم و از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف صنایع دستی استفاده کنیم تا این ظرفیت ها تبدیل به ظرفیت هایی شوند که علاوه بر فراوری ثروت برای کشور، منجر به تغییرات جدی در فرهنگ و سبک زندگی ما شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اصرار بنده بر این است که این گنجینه فرهنگی ضمن فراوری ثروت همچنان به عنوان یک سرمایه فرهنگی مورد نظر قرار گیرد تا الگوی زندگی متاثر از آموزه های دینی و فرهنگی با استفاده از صنایع دستی برای زندگی ایرانی ترسیم کنیم. در واقع این مسئولیت به عهده شما فعالان حوزه صنایع دستی است.

وی اضافه نمود: برای اینکه شما این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهید ما به عنوان نمایندگان دولت روندهای پیش رو را تسهیل می کنیم، گوی و میدان در اختیار شما واقع شده است و ما از همه ایده های شما استفاده خواهیم کرد، همه کوشش ما این است که ایده های شما به سرمایه تبدیل شود.

به گزارش میراث فرهنگی - گردهمایی ملی دانش آموختگان و دانشجویان صنایع دستی و هنرهای سنتی و رشته های مرتبط، با حضور زهرا احمدی پور - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی، انسیه خزعلی - رئیس دانشگاه الزهرا و جمعی از استادان و پیشکسوتان حوزه صنایع دستی در دانشگاه الزهرا برگزار گردید.

در ادامه این مراسم، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نمایشگاه صنایع دستی که همزمان با این گردهمایی برگزار گردیده بود بازدید و با فعالان این حوزه تبادل نظر کرد و نظرات آن ها را شنید.

در این مراسم از 8 نفر از دانش آموختگان پیروز حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در حوزه های پژوهشگران، مدرسان، کارآفرینان و هنرمندان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقدیر به عمل آمد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 802

به "کالای که ثروت می آورد ، چرا ذائقه زندگی ایرانی بازخوانی نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالای که ثروت می آورد ، چرا ذائقه زندگی ایرانی بازخوانی نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید