سر گمشده هایجیا، الهه سلامت پس از 2100 سال پیدا شد ، عکس

به گزارش تور استانبول، باستان شناسان ترک سر مجسمه هایجیا (Hygieia)، الهه سلامت یونان باستان، را پس از 2100 سال از زیر خاک بیرون آوردند.

سر گمشده هایجیا، الهه سلامت پس از 2100 سال پیدا شد ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در شهر باستانی لائودیکیا در جنوب غربی ترکیه، سر مجسمه ای که قدمت آن 2100 سال تخمین زده می گردد به وسیله باستان شناسان کشف شد. سر به Hygieia، الهه سلامتی یونان باستان نسبت داده شده است.

باستان شناسان در حین حفاری ساختمان صحنه تئاتر غرب در شهر باستانی لائودیکیا در استان دنیزلی، قطعات مجسمه 2100 ساله متعددی از جمله سر مجسمه منسوب به الهه سلامت یونان باستان را کشف کردند. Hygieia به عنوان دختر Asklepios، خدای باستانی سلامت شناخته می گردد.

جلال شیمشک، رئیس تیم حفاری، به خبرگزاری آنادولو گفت که در حالی که سر مجسمه کشف شده است، کوشش ها برای یافتن قسمت های به جای مانده ادامه دارد. شیمشک گفت که اطلاعاتی از منابع متعدد وجود یک دانشکده پزشکی در لائودیکیا و مجاورت آن را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه قدمت سر مجسمه حدود 2100 سال تخمین زده می گردد، گفت: قبلاً می دانستیم که پزشکی در این منطقه به ویژه با وجود پزشکان معروف چقدر اهمیت داشته است و امیدوارم در آینده نزدیک قسمت پایین مجسمه نیز پیدا گردد.

منبع: anews

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1403 بروزرسانی: 9 خرداد 1403 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2302

به "سر گمشده هایجیا، الهه سلامت پس از 2100 سال پیدا شد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سر گمشده هایجیا، الهه سلامت پس از 2100 سال پیدا شد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید