تور روسیه: 10 مورد از منظره ها چشمگیر طبیعت روسیه

به گزارش تور استانبول، طبیعت روسیه

روسیه یک کشور وسیع و اسرارآمیز است که در سراسر آن آب و هوای متنوعی را پیدا خواهید کرد. روسیه پهناورترین کشور دنیا می باشد و ارزش رفتن به آن تنها به مسکو و سنت پترزبورگ محدود نمی گردد. پس اگر می خواهید به روسیه سفر کنید و به کشف طبیعت روسیه مانند دریاچه ها، آتشفشان ها و جنگل ها و … بپردازید، پس می توان گفت که شانس تان بسیار زیاد است چرا که در هر نقطه از آن دیدنی های خوبی وجود دارد که شما را از سفر پشیمان نخواهد نمود. در فهرست زیر 10 مورد از منظره ها طبیعت روسیه را می بینید که شگفت زده تان خواهد نمود. با خبرنگاران همراه شوید.

تور روسیه: 10 مورد از منظره ها چشمگیر طبیعت روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

1- کوه های آلتای

کوه های آلتای یکی از زیباترین رشته کوه های روسیه شناخته می شوند. چشم اندازهایی که از بالای کوه ها نمایان هستند بدون شک یکی از خاص ترین مواردی هستند که می توانید از طبیعت روسیه در فکر خود ثبت کنید مخصوصا اگر در نظر بگیرید که این پالت رنگ هر فصل عوض می گردد. کوه ها در مرکز و شرق روسیه هستند که در مرزهای روسیه با مغولستان، قزاقستان و چین قرار دارند. آنچه آنها را برای شما جذابتر می نماید این است که دسترسی به آن ها ساده نیست. شما با رفتن به کوه های آلتا این حس را خواهید داشت که انگار اولین کسانی هستید که این چشم انداز وحشی را می بینند. پارک های طبیعی در اطراف کوه ها کاملا متنوع هستند؛ بعضی از منطقه ها بسیار سرد و سخت به نظر می رسد، درحالیکه منطقه ها دیگر در نزدیکی تاگا در پایین ترین ارتفاع های روسیه واقع شده اند که آب و هوایی ملایم دارند.

2- کامچاتکا پنینسولا

کامچاتکا پنینسولا تنها منطقه از طبیعت روسیه است که با آتشفشان و چشمه های آب گرم پوشیده شده می باشد. این جا تنها مکانی است که در آن می توانید یک آتشفشان فعال را در کنار یخ در بهار یا تابستان مشاهده کنید. اطراف پنینسولا را دریاچه ها، رودخانه ها، دریا ها و اقیانوس ها پوشانده اند که معمولا بادی در آنجا جریان دارد. کوه آتشفشانی کلیچوسکایا، که ثبت یونسکو هم شده است، بزرگ ترین آتشفشان در آسیا و اروپا شمرده می گردد. با اینکه بسیار پیش بینی فوران آتشفشان در این منطقه سخت است اما رفتن به اینجا یکی از توصیه شده ترین فعالیت هایی است که برای ماجراجویی در طبیعت روسیه پیشنهاد می گردد. برترین زمان تماشا این منطقه اردیبشت تا شهریور است.

3- دریاچه بایکال

بدون شک دریاچه بایکال یکی از بزرگ ترین، قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه های کره زمین است. بعضی از مردم آن را با دریا و یا حتی اقیانوس مقایسه می نمایند. آب دریاچه یکی از تمیزترین و تازه ترین ها در روسیه است که حدود 23 درصد از آب های سطحی تازه کره زمین را تشکیل می دهد. برترین زمان برای رفتن به دریاچه تیر تا مهرماه است. البته اگر یکی از طرفداران چشم انداز های زمستانی هستید به شما پیشنهاد می کنیم که در آذر و یا دی ماه به اینجا سفر کنید. دریاچه در این زمان یخ می بندد که در نتیجه شما می توانید سطح با شکوهی از یخ شفاف را مشاهده کنید.

4- حلقه طلایی روسیه

این نقطه بدون شک یکی از اصلی ترین مراکز تاریخی و طبیعی روسیه است که به وسیله دولت روسیه، حراست و محافظت می گردد. جاذبه های موجود در حلقه طلایی همه جزو میراث جهانی یونسکو هستند که این موضوع به اهمیت آنها اشاره می نماید. در این منطقه هشت شهر ساخته شده بین قرن دوازدهم و هجدهم وجود دارند و بعلاوه کلیساها و آثار باستانی زیادی نمایان است. شما فقط در اینجا می توانید یک چشم انداز طبیعی شمالی احاطه شده به وسیله ساختمان های باستانی را مشاهده کنید.

5- روسکیلا در کارلیا

جمهوری کوچک کارلیا در شمال غربی روسیه، یکی از زیباترین مکان های روسیه شناخته می گردد. این منطقه چشم انداز ای به شما ارائه می دهد که تلفیق خاصی از منطقه ها فنیقی و روسیه هستند و پر از آبشار، دریاچه، باغ، جنگل و درخت می باشد. روسکیلا یک روستای جالب است که در کنار کوه ها و یک دریاچه فوق العاده شفاف واقع شده است. صخره های مرمری این ناحیه یکی از مشخصه های آن می باشد. اگر از سنت پترزبورگ و یا هلسینیک بازدید می کنید این مقصد دوست داشتنی را از قلم نیاندازید.

6- یاکوتیا، جمهوری ساخا (یاقوتستان)

سرزمین یاکوتیا یکی از سردترین اما زیباترین منطقه ها در طبیعت روسیه محسوب می گردد. از آن جایی که یاکوتیا بزرگترین سرزمین فدرال روسیه و یکی از کمترین جمعیت ها می باشد، به محل مناسبی برای تورهای عکاسی و صرف وقت کافی در طبیعت روسیه تبدیل گشته است. زمستان ها در این منطقه سرد و بلند هستند و برترین زمان برای بازدید، فروردین تا شهریور است.

7- رشته کوه های اورال

رشته کوه های اورال جزو قدیمی ترین کوه های تشکیل شده روی زمین هستند. آن ها بعلاوه مرز بزرگ طبیعی بین اروپا و آسیا محسوب می شوند. چشم انداز های آن ها به راستی که فوق العاده هستند و شامل تعداد بی شماری غار، تپه، دریاچه، رودخانه و جنگل هستند.

8- کوه البروس

کوه البروس در منطقه ها جنوبی روسیه در کنار مرز گرجستان واقع شده است. قله ابروس یکی از مرتفع ترین قله های اروپا به شمار میرود. با این حال این چیزی بیشتر از یک کوه است، زیرا یک آتشفشان غیرفعال با مخروطی دوقلو در آن نمایان است. هوای این منطقه غیر قابل پیش بینی است؛ پس قبل از رفتن به اینجا حتما هواشناسی را چک کنید.

9- رشته کوه های سایان

این کوه ها در جنوب سیبری قرار دارند و در بین ماه های فروردین تا شهریور بسیار رفتن به آن جا توصیه می گردد. چشم اندازهای چشم گیر آن ها شامل دره های طبیعی، دریاچه های متعدد، رودخانه های بیشمار و … هستند. این منطقه زمانی مرز بین روسیه و مغولستان به حساب می آمد. تابستان در اینجا کوتاه و خنک است و اگر در این فصل به سایان می آیید می توانید خودتان میوه هایی مثل توت فرنگی، زغال اخته و تمشک بچینید و نوش جان کنید. حیات وحش آن نیز قابل توجه است که شامل آهو، سنجاب، جغد، گوزن شمالی و … می گردد.

10- ذخیره گاه طبیعی استولبی

این منطقه از طبیعت روسیه در سیبری واقع شده است و دارای صخره، تشکل های سنگی، غارها و … برای سنگ نوردان است. این یک بهشت واقعی برای دوستداران طبیعت است که پر از انواع مختلف حیات وحش می باشد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1998

به "تور روسیه: 10 مورد از منظره ها چشمگیر طبیعت روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: 10 مورد از منظره ها چشمگیر طبیعت روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید