دست ایران در مذاکرات وین از نظر فنی بسیار پر است

به گزارش تور استانبول، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: خوشبختانه دست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین از نظر فنی بسیار پر است.

دست ایران در مذاکرات وین از نظر فنی بسیار پر است

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز سه شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با سازمان انرژی اتمی ایران درباره مذاکرات وین گفت: مذاکرات خوب جلو می رود؛ یک تفاهم نامه ای با گروسی داشتیم که زمان آن تفاهمنامه سه ماه بود و آن تفاهم نامه دو، سه روز پیش به اتمام رسید.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه مذاکرات ایران با آژانس درباره یکسری از مسائل و مذاکرات در چارچوب 4+1 برای اینکه مانعی در این مذاکرات ایجاد نشود جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تا یک ماه دیگر طبق رویه سه ماه گذشته دوربین ها مواردی را که باید ضبط کنند، ضبط کنند و این اطلاعات تا یک ماه دیگر محفوظ بماند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر تا یک ماه دیگر مذاکرات به سرانجام رسید به حالت عادی برمی گردیم و گرنه باید تصمیم مناسب را در زمان مقتضی بگیریم، گفت: باید بگویم مذاکرات تا امروز خوب بوده است. یک بخشی از مذاکرات فنی است و بخش دیگر رفع تحریم ها است که این ها در مقابل همدیگر هستند.

صالحی با بیان اینکه خوشبختانه دست جمهوری اسلامی ایران از نظر فنی بسیار پر است، شرح داد: ما فعالیت های 60 درصد، 20 درصد، 5 درصد و زنجیره های کامل ماشین های پیشرفته مثل ir 6 و امکانات بالقوه ای که برای تولید فلز اورانیوم ایجاد کردیم، را داریم بنابراین دست مذاکره کنندگان بسیار پر است. البته از آن طرف، آن ها بحث تحریم را دارند.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، چارچوبی که باید این مذاکرات انجام بگیرد، از طرف جمهوری اسلامی ایران مشخص شده و دوستان ما در این چارچوب مذاکره می کنند امیدواریم به نتیجه مطلوب و مورد نظر برسیم.

وی افزود: من امید به این دارم که در مذاکرات به نتیجه خواهیم رسید و بقیه آن دست خداست، ولی تدبیر تا به امروز به گونه ای بوده است که این مذاکرات به نتیجه برسد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1662

به "دست ایران در مذاکرات وین از نظر فنی بسیار پر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست ایران در مذاکرات وین از نظر فنی بسیار پر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید