خط فقر نشان می دهد در اقتصاد خوب عمل نکرده ایم

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/فارس رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه خط فقر در کشور نشان دهنده این است که در صحنه اقتصاد به خوبی عمل نکرده ایم و تا به امروز جهت را غلط رفته ایم، گفت: ترجیح می دهیم یک کشتی نفت را به بابک زنجانی و امثال او بدهیم اما ریالی صرف توسعه زیر ساخت های مالی و زیربناهای کشور نکنیم.

خط فقر نشان می دهد در اقتصاد خوب عمل نکرده ایم

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

جمال رازقی چهارشنبه 25 دی در آیین روز ملی صادرات و تجلیل از صادرنمایندگان نمونه ملی فارس بیان نمود: ایران در دو مقطع تاریخی بالاترین رشد مالی را داشته است، یکی بین سال های 42 تا 49 و دیگری در دولت اصلاحات که نفت بشکه ای 6 و 7 و 8 دلار بود.

او ادامه داد: اینکه عنوان می گردد تحریم نفت باعث شده تا رشد مالی کشور منفی گردد، جای تامل دارد و داستان جای دیگری است و آن را در حکمرانی بد در اقتصاد کشور باید جست وجو کرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اعلام نمود: حدود شش سال قبل نامه ای برای مسئولان نوشتم و گفتم با روندی که طی می گردد باید منتظر شورش فقرا باشیم که در ابانماه شاهد آن بودیم.اینکه بگویند ترامپ آدم فرستاد تا بانک آتش بزند، آذرس غلط است.

رازقی عنوان نمود: چندسال است که در بودجه کشور مبالغی برای اشتغال کشور در نظر گرفته می گردد اما هیچ اشتغال پایداری ایجاد نشده است؛ پول را دست آدم بیکار داده ایم و او را تبدیل به آدم بیکار بدهکار نموده ایم.

او همچنین اعلام نمود: در دولت قبل و در موضوع هدفمندی یارانه ها، از آنجایی نقش ما مشورتی است از ما در رابطه با انجام این اقدام سوال کردند و اعلام کردیم که اگر این کار برای فراوری انجام گردد کار درستی است و کل اقتصاد کشور را دچار تحول می نماید.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: اینکه مشورت های بخش خصوصی در سطح ملی موجب شده باشد که جهت اقتصاد کشور به سمتی برود که اشتغال پایدار بگردد نتیجه فراوری و صادرات پایدار، تا به امروز رخ نداده و هنوز هم دنبال این هستیم که جهتی ایجاد کنیم تا نفت را صادر کنیم و عده ای رانت خور حیف و میل نمایند.

رازقی عنوان نمود: پس از صد و اندی سال که مردم ما سال برای آزادی و استقلال کشور، هزاران شهید تقدیم نموده اند، به درجه ای رسیده اند که 60 میلیون از جمعیت فقیر شده و ماهانه پول به حساب آنها واریز می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: اتاق بازرگانی در راستای تحقق وظیفه ذاتی خود بدون در نظر دریافت خط و خطوط سیاسی، مشورت های مالی خود را همچنان ارائه داده و خواهد داد و از نمایندگان مجلس می خواهیم که به مشورت های اتاق توجه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 685

به "خط فقر نشان می دهد در اقتصاد خوب عمل نکرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فقر نشان می دهد در اقتصاد خوب عمل نکرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید