حضور جهاد دانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق تر است

به گزارش تور استانبول، معاون مالی استاندار بوشهر گفت: با توجه به پتانسیل ها و زیرساخت های مناسب بوشهر و اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در این استان، قطعا حضور جهاددانشگاهی می تواند فرصتی برای مطالعات دقیق تر ایجاد کند.

حضور جهاد دانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق تر است

به گزارش خبرنگاران، سعید زرین فر در حاشیه افتتاح دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی شریف و بوشهر مطرح نمود: طرح هایی مانند طرح نجات نخلستان، آبیاری تحت فشار، آبشیرین کن ها و احداث و تکمیل سدها از جمله پروژه هایی هستند که می تواند در پیشرفت استان و همچنین پیشبرد اهداف توسعه ای تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: طرح نجات نخلستان سه سال پیش در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی تصویب شد، یعنی پیشنهاد آن از استان بوشهر مطرح شد و در آن موقع اعتباری معادل 1600 میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شد که در دو بخش آبیاری تحت فشار و قطره ای و تکمیل سد دالکی در نظر گرفته است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار بوشهر اظهار کرد: در بخش کشاورزی خصوصا کشاورزی خارج از فصل، کشت گوجه فرنگی و تولیدات وابسته به آن و صنایع تبدیلی می توان اقدامات زیادی را انجام داد.

زرین فر با اشاره به اهمیت آبشیرین کن ها توضیح داد: بیش از 90 درصد آب موردنیاز بوشهر از خارج استان وارد میشده است، جدیدا به سمت شیرین کردن آب دریا رفته ایم که البته هنوز هم جای کار وجود دارد و قطعا حضور جهاددانشگاهی می تواند فرصتی برای مطالعات دقیق تر ایجاد کند.

وی توضیح داد: با توجه به ظرفیت های بالایی که جهاددانشگاهی بوشهر دارد امیدواریم بتواند در راستای توسعه استان و پیشرفت بیش از پیش بوشهر مفید واقع گردد.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به چشم انداز پروژه شهر هوشمند مطرح نمود: اجرای طرح هوشمند از طرح های مهمی است که با توجه به پتانسیل ها و زیرساخت های مناسب بوشهر و با هدف توسعه و ارتقاء سطح خدمات و رفاه مردم در زمینه های فرهنگی، سلامت، اجتماعی، حمل ونقل و اقتصاد برنامه ریزی شده و منطقی است که از تجربیات جهاد دانشگاهی در این زمینه استفاده کنیم.

سعید زرین فر اظهار کرد: در امسال به دستور استاندار، در خصوص بیماری لکه سفید میگو که هر چند سال مشکلاتی ایجاد می نماید قرار شده که سازمان استاندارد در راستای به حداقل رساندن این بیماری و استانداردسازی استخرهای پرورش میگو اقدام کند که جهاد دانشگاهی نیز می تواند در این زمینه یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 493

به "حضور جهاد دانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور جهاد دانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید