جزئیات حضور دیپلمات ارشد انرژی روسیه در ایران

به گزارش تور استانبول، مسکو اظهار داشت الکساندر نواک، معاون نخست وزیر و مسئول دیپلماسی انرژی روسیه از روز سه شنبه، ملاقات خود از ایران را شروع کرد و بر مزایای همکاری بیشتر در بخش های نفت و گاز تاکید نمود.

جزئیات حضور دیپلمات ارشد انرژی روسیه در ایران

به گزارش ایسنا، روسیه و ایران که هر دو تحت تحریم های غرب قرار دارند، به منظور حمایت از اقتصاد خود و تضعیف تحریم های غرب که هر دو آن ها را غیرقابل توجیه می دانند، در پی تقویت روابط فیمابین هستند.

دولت روسیه در بیانیه ای گفت نواک با جواد اوجی، وزیر نفت ایران، ملاقات کرد و بعلاوه از تعدادی از تولیدکنندگان تجهیزات نفت و گاز بازدید کرد و پیرامون منظره همکاری در بخش های سوخت، انرژی و حمل و نقل تبادل نظر کرد.

نواک گفت: صنعت نفت و گاز ستون فقرات اقتصاد کشور های ما است. تقویت همکاری های دوجانبه در این حوزه، بی شک پایداری مالی روسیه و ایران را افزایش می دهد.

در این بیانیه بعلاوه بدون اشاره به جزئیات، گفته شد دو طرف درباره همکاری در زمینه انرژی الکتریکی و هسته ای و بعلاوه انرژی های تجدید پذیر تبادل نظر کردند.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات منابع صنعتی و داده های صادراتی در آوریل، نشان داد روسیه صادرات سوخت به ایران به وسیله ریلی را سال جاری شروع کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2237

به "جزئیات حضور دیپلمات ارشد انرژی روسیه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حضور دیپلمات ارشد انرژی روسیه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید