توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران اولویت دانشگاه امیرکبیر

به گزارش تور استانبول، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه برای فعالیت های فناورانه و پژوهشی خود اولویت های خاصی را مشخص نموده که توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران یکی از این اولویت ها بشمار می رود.

توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران اولویت دانشگاه امیرکبیر

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین حسینی تودشکی در مراسم امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با یکی از شرکت های فعال در بورس کالا و همچنین یکی از شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، گفت: در راستا توسعه علوم و فناوری های هوشمندسازی و دیجیتال سازی، دانشکده مهندسی کامپیوتر نقش فعال و موثری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوشمند سازی فعال است و در این ارتباط در توسعه مراکز نوآوری مختلف پیشتاز است.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: در جهان رشته کامپیوتر جزو جذابترین رشته ها است و درحال حاضر بیشترین شغل ها و پر درآمدترین ها در این حوزه هستند؛ بنابراین باید در این حوزه به نحوی برنامه ریزی کنیم تا از کلان روندهای پیشرفت بین المللی عقب نباشیم.

حسینی تودشکی تاکید نمود: دانشجویان ما استعداد و پتانسیل آن را دارند که نگاه شرکت شما را از بورس داخلی به بورس بین المللی تغییر دهند.

وی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه علاوه بر طراحی نرم افزارها می توان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان نیز برنامه ریزی کرد.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: مرکز نوآوری دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه در حال تکمیل شدن است و مراحل ساخت آن تا انتها امسال به اتمام می رسد.

حسینی تودشکی گفت: تا انتها امسال پیش بینی می گردد که تعداد مراکز نوآوری تخصصی این دانشگاه به 8 مرکز افزایش یابد و تا به امروز 4 مرکز نوآوری افتتاح شده است.

دکتر حمیدرضا زرندی، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر نیز در این جلسه گفت: این شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از گذشته با دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه همکاری هایی داشته اند که از جمله آن می توان به فعالیت در مسابقات هوش مصنوعی اشاره نمود.

وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه محورهای مختلف پژوهشی و تحقیقاتی مورد توجه است که اجرای فرصت مطالعاتی، برگزاری مسابقات و توسعه فناوری بخشی از این محورها بشمار می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1300

به "توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران اولویت دانشگاه امیرکبیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران اولویت دانشگاه امیرکبیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید