تمهیدات آموزش و پرورش برای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس

به گزارش تور استانبول، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تمهیدات این وزارتخانه برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در مدارس کشور را تشریح کرد.

تمهیدات آموزش و پرورش برای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اخذ اقامت تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مهرزاد حمیدی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس کشور گفت: زمانی که این بیماری در چین شناخته شد و شرایط بیماری زایی و خطر آن را متوجه شدیم، پیش بینی های لازم را انجام دادیم و دستور العمل هایی را با هماهنگی کامل وزارت بهداشت تهیه کردیم. این دستورالعمل ها هم اکنون در پورتال وزارت آموزش و پرورش واقع شده است و هم به همه مدارس و استان ها بخشنامه شده است تا افراد این آگاهی را کسب نمایند که برای بیماری های حاد تنفسی از جمله کرونا چه اقداماتی را باید در حوزه بهداشتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دستور العمل ویژه ای هم هفته گذشته مجددا تهیه شده است، اضافه نمود: در این خصوص وزارت بهداشت ویدئو کنفرانس مشترکی را برای معاونین سلامت آموزش و پرورش در استان ها و معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور برگزار کردند. آقای دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز در این کنفرانس حضور داشتند و تمام جوانب این بیماری، تجارب کشورهای دیگر و مسائلی که باید برای آمادگی در برابر بیماری کسب گردد مورد آنالیز نهاده شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این خصوص هماهنگی کاملی با وزارت بهداشت انجام شده و در استان ها نیز معاونین سلامت آموزش و پرورش و معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی نشست های مستمر و ویژه ای برگزار کردند.

حمیدی اضافه نمود: حالا که نمونه هایی از این بیماری در ایران شناخته شده است نیز جلسات ویژه ای در شورای تامین استان تشکیل شده و مدیرکل آموزش و پرورش در آن حضور داشته و هر تصمیمی که برای مسائل شهری و پیشگیری از شیوع این بیماری گرفته گردد، آموزش و پرورش هم در همان راستا اقدام می نماید. همچنین تمام معاونین سلامت استان ها، معاونان مناطق و مدیران مدارس آمادگی لازم را دارند و آگاهی های لازم را کسب نموده اند و در ادامه نیز اطلاعیه ها و دستورالعمل ها در اختیارشان قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 796

به "تمهیدات آموزش و پرورش برای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات آموزش و پرورش برای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید