تذکر عضو شورای شهر به یک انتصاب غیرقانونی در شهرداری تهران

به گزارش تور استانبول، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران نسبت به یک انتصاب غیرقانونی در شهرداری تذکر داد.

تذکر عضو شورای شهر به یک انتصاب غیرقانونی در شهرداری تهران

مهدی اقراریان در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره ارائه تسهیلات در زمینه طرح ترافیک به بعضی از اقشار مانند خبرنگاران، پرستاران و پزشکان تذکر داد و گفت: بسیاری از افراد احتیاج به ترددهای ضروری دارند و پیشنهاد می کنم دوستان مساعدت های لازم را در این زمینه به عمل آورند تا برای سال آینده این اقشار مسئله ای در زمینه طرح ترافیک نداشته باشند.

او در ادامه تذکری درباره موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در مدیریت شهری سابق بیان کرد و گفت: تخلف بزرگی در منطقه 20 اجرا شده و ساختمانی بیش از ارتفاع مجاز ساخت و ساز داشته است. این ملک متعلق به فردی با چهره سیاسی است و اهالی محل می گویند که آقای فلانی لابی نموده و متأسفانه اتفاق بدتر اینکه شهرداری در شورای پنجم که دم از مبارزه با فساد می زد، انتها کار برای این تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز داده است.

اقراریان گفت: در ضلع غربی پارک شهر نیز ساختمان یک طبقه ای با اتاق های غیرمجاز وجود دارد که این را هم بعید می دانم دارای مجوز باشد و این موضوع باید رسیدگی گردد.

اقراریان بعلاوه تذکری دیگری در صحبت های خود بیان کرد که با واکنش هایی همراه بود. او با اشاره به انتصاب سرپرست سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری گفت: سلسله انتصابات خارج از رویه پشت سر هم دارد اتفاق می افتد و ما هم علاقه مند نیستیم اینها را در صحن شورا مطرح کنیم اما چاره دیگری هم نداریم.

وی ادامه داد: وقتی می بینیم که به اصول اولیه در امر انتصابات توجه نمی نمایند و به تذکرات اعضای شورا نیز توجه نمی گردد مجبوریم آنرا در صحن مطرح کنیم.

اقراریان گفت: با عنایت به اینکه مدیر عامل سابق سازمان رفاه به عنوان مامور مشغول به خدمت بوده و انتها کار او در تاریخ 30 آبان اعلام شد، اما به رغم صراحت تبصره یک بند ه ماده 19 اساسنامه سازمان در صورت تعلیق و استعفا و سرانجام خدمت و یا برکناری مدیرعامل برحسب اعلام احتیاج یکی از مدیران یا مسئولامن سازمان وظایف مدیران را حداکثر به مدت دو ماه عهده دار خواهد بود. براساس اخبار غیررسمی شخصی از بیرون شهرداری به عنوان سرپرست قرار گرفته است در حالی که من هیچ حکمی ندیدم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: فردی از بیرون در اتاق مدیرعامل نشسته و ترتیب های قانونی رعایت نشده است. نمی توانیم دم از قانون بزنیم و خودمان به آن عمل نکنیم.

در ادامه علیرضا نادعلی در واکنش به تذکر اقراریان درخصوص انتصاب سرپرست سازمان رفاه گفت: چون فرمایش در خصوص بخشی از شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی که به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی متناظر است از آقای اقراریان یک سوال می پرسم؛ آیا شما از معاون محترم فرهنگی و اجتماعی پرسیدید؟ می توانید نپرسید و اینجا مطالب را عنوان کنید و این حق شماست اما چون می خواهیم حرکت ما سازنده و رو به جلو باشد از این جهت می گویم.

وی ادامه داد: در این اظهارنظرهای کلی در خصوص انتصابات هیچ حرفی به هیچ جایی نمی رسد و تذکری مورد توجه قرار نمی گیرد. این قاعده های کلی که میگذاریم ایراد دارد چرا که بعضا ما در کمیسیون ها انتقادهایی داریم و ما نیز در خصوص بعضی از مسائل نقد داریم اما اینکه در حضور رسانه و مردم صحنه ای را نشان بدهیم که گویی هیچ حرکت سازنده ای درخصوص بحث های دیگر وجود ندارد ظلم به حرکت جمعی همه ما در مدیریت شهری است.

نادعلی گفت: خانم شمس بعد از جلسه با آقای اقراریان صحبت نمایند و اگر مواردی بود چون در کمیسیون حقوقی و نظارت هستند می توانند اشراف بیشتری داشته باشند.

مهدی چمران نیز در واکنش به صحبت های مطرح شده در این زمینه گفت: دیگر این بحث ها خواهش می کنم ادامه پیدا نکند و این بحث ها بسته گردد.

مهدی عباسی نیز در واکنش به تذکر اقراریان گفت: اعضا استقلال دارند در بیان مطالب. آقای اقراریان بحثی را بیان کردند اما ما به عنوان نماینده اجازه دهیم دیگر نمایندگان حرف خود را بزنند، اگر بحث دیگری در دفاع از شهرداری داریم اصلا صلاح نیست دربرابر تذکر یک نماینده در درون مجلس واکنش را در درون شورا انجام دهیم.

عباسی اضافه نمود: این یک پاسخی است که شهرداری تهران باید بدهد.

مهدی چمران در واکنش به صحبت های عباسی گفت: البته اگر اطلاعاتی داشته باشند همانجا بدهند تا خدای ننموده این برداشت ما ادامه پیدا نکند اشکالی ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1999

به "تذکر عضو شورای شهر به یک انتصاب غیرقانونی در شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تذکر عضو شورای شهر به یک انتصاب غیرقانونی در شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید