تحریم ها تاثیری بر تبادل فناوری در دانشگاه نداشته است ، دانشگاه های نسل سوم در چرخه مالی کشور نقش موثری دارد

به گزارش تور استانبول، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خوشبختانه تحریم ها تاثیری زیادی بر روی تبادل فناوری در دانشگاه ها نداشته و ما می توانیم ارتباطات خوبی با دانشگاه های برجسته جهان برقرار کنیم.

تحریم ها تاثیری بر تبادل فناوری در دانشگاه نداشته است ، دانشگاه های نسل سوم در چرخه مالی کشور نقش موثری دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل لیسانس در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران، درباره نقش دانشگاه در زمان تحریم ها برای فروش محصولات فناورانه و ارتباطات بین المللی، اظهار کرد: طبیعتا تحریم ها تا حدودی بر روی دانشگاه ها هم اثر گذاشته، اما این اثر ها کمتر است، زیرا ارتباطات بین المللی قواعد خاص خود را دارد.

معتمدی ادامه داد: افراد مرتبط داخلی و خارجی در این حوزه همچون اساتید دانشگاه ها و مدیران دانشگاه و پژوهشگاه ها که در مراکز علمی فعالیت دارند کمتر به مسائل سیاسی توجه می نمایند.

وی اضافه نمود: ممکن است این گروه ها در خرید تجهیزات، مواد اولیه و تجهیزات مورد احتیاج برای تحقیقات با مشکلاتی در دانشگاه روبرو باشیم، اما خوشبختانه ارتباطات علمی کشور خیلی دستخوش مسائل سیاسی نشده است و همکاری های بین اللمللی ادامه دارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه تحریم ها هنوز اثر آنچنانی بر دانشگاه نداشته می توانیم پروژه های مشترکی با کشور های دیگر داشته به فروش تکنولوژی و انتقال فناوری یاری کنیم، توضیح داد: می توانیم از همین مسیری که تا حدود زیادی باز است در زمینه های مختلف مثل آموزش عالی، تحقیقات، فناوری و تبادل دانش فنی و تکنولوژی فعال بوده و به بخش های مرتبط با کشور یاری کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه هایی فناوری خصوصا فناوری نانو که جای رشد بسیاری دارد دانشجویان خارجی اثرگذار هستند، یادآور شد: بخشی از توسعه علم و برقراری ارتباطات توسط دانشجویان خارجی که خوشبختانه هر سال رشد مطلوبی هم داشته، در دانشگاه امیرکبیر صورت می گیرد.

معتمدی با اشاره به اینکه دانشگاه امیرکبیر تفاهم نامه ها و قرارداد هایی با دانشگاه های منطقه دارد، گفت: دوره هایی تحت عنوان مدارس تابستانه و زمستانه در این دانشگاه برگزار می گردد و دانشجویانی از کشور های دیگر که بعضا اروپایی نیز هستند در این کلاس ها حضور دارند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: دو سال پیش در مدرسه تابستانه دانشگاه امیرکبیر فقط 8 نفر از دانشگاه EPFL که از بهترین دانشگاه های اروپایی به شمار می فرایند حضور داشتند و این نشان از علاقمندی آن ها برای آشنایی با حوزه فناوری در کشور ایران دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سطح بین الملل شناخته شده است، تاکید نمود: تبادل فناوری در دانشگاه یک طرفه نیست، به طوری که هم دانشجویان و هم اساتید در این ارتباطات مشارک دارند؛ همچنین در چند سال گذشته فرصت مطالعاتی تابستانه برای اساتید دانشگاه در نظر گرفته گردد، این اساتید در فرصت یک تا دو ماه و حتی بیشتر در دانشگاه های معتبر شرکت می نمایند.

معتمدی با بیان اینکه در سند راهبردی دانشگاه مقرر شده تا سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر دنیا بوده و در بین دانشگاه های نسل سوم قرار گیرد، اظهار کرد: دانشگاه های نسل سوم در چرخه مالی کشور نقش موثرتری دارد و قطعا ارتباطات بین المللی بسیار راه گشا است و اساتید دانشگاه های داخلی و معتبر خارجی می توانند بهترین زمینه برای تبادل علم و فناوری باشند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر درخصوص نقش دانشگاه امیرکبیر در سطح منطقه گفت: در منطقه ارتباطات برعکس است، در واقع سعی می کنیم بیشتر یاری نماینده باشیم، زیرا دانشگاه های معتبر کشور در منطقه جزو بهترین ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 822

به "تحریم ها تاثیری بر تبادل فناوری در دانشگاه نداشته است ، دانشگاه های نسل سوم در چرخه مالی کشور نقش موثری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها تاثیری بر تبادل فناوری در دانشگاه نداشته است ، دانشگاه های نسل سوم در چرخه مالی کشور نقش موثری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید