تجربه هیجان انگیز درمان با ماهی ها

به گزارش تور استانبول، به ماهی ها غذا بدهید و آرامش بگیرید!

جویدن پوست پا از طریق ماهی از سال ها پیش در جنوب شرقی آسیا مرسوم بوده است. شما به آسانی می توانید در کشورهای مختلفی چون مالزی، سنگاپور و تایلند این تجربه را به دست آورید. صدها ماهی کوچک در یک آکواریوم شیشه ای بزرگ جمع شده اند و زمانی که شما پای خود را درون آن قرار می دهید، به گاز گرفتن و مکیدن پوست پای شما مشغول می شوند که خیلی ساده و البته هیجان انگیز به نظر می رسد. با خبرنگاران همراه باشید و خاطره یکی از مسافران را از ماساژ پا با ماهی بخوانید:

تجربه هیجان انگیز درمان با ماهی ها

پیش از این، در حدود یک تا دو سال پیش، جاهایی برای جویدن پوست پا از طریق ماهی وجود داشت که من دیگر آنها را دوباره مشاهده نکردم. تا اینکه، در کوآلالامپور در حالی که با دوستم نلی (Nellie) اطراف مرکز خرید قصر بزرگ قدم می زدیم، تابلو بزرگی از تبلیغات آرامش با ماهی را در آن دیدیم. نلی گفت، زمانی که در تایلند بوده و احساس خستگی می کرده، جویدن پوست پا از طریق ماهی را تجربه کرده است که بسیار جالب بود. همین باعث شد تا من به این تجربه ترغیب شوم و تصمیم گرفتیم به این محل در این پاساژ سری بزنیم.

در ابتدا با خوش آمدگویی یکی از مسوولین آنجا روبرو شدیم که پس از آن او به توضیح چگونگی کار پرداخت. او گفت که ابتدا پاچه شلوار خود را بالا زده و پس از تمیز کردن کف پاهای خود و ضد عفونی کردن آنها، بر روی لبه نیمکتی می نشینید و پاهای خود را درون آب تنگ بزرگی آویزان می کنید. پس از لحظاتی، ماهی ها شروع به گاز گرفتن پاهی شما می کنند و سلول های مرده پوست پاهای شما را می خورند.

آن خانم توضیح داد که این روش تنها راه طبیعی ای نیست که باعث تمیز شدن و صاف شدن پوست پا نیز می شود اما می توان گفت این روش یک راه بسیار خوب و مناسب برای ایجاد گردش خون در ناحیه پاها به شمار میرود. او در ادامه گفت که بسیاری از مردم اغلب پس از نیم ساعت جویدن پوست پا از طریق ماهی با یک احساس گیجی از اینجا خارج می شوند.

من از این مسوول پرسیدم که شما برای این کار از چه گونه ای از ماهی ها استفاده می کنید. او گفت دو گونه ماهی. او احتمالا به زبان خودشان نام این ماهی ها را گفت که البته بعدا فهمیدم که آنها را گارا روفا (Garra Rufa) و یا دکتر ماهی می نامند. این ماهی ها سطح پوست را می مکند و نوعی از ماهی رودخانه مالزیایی آن با دندان های بسیار کوچک خود به گاز زدن پوست پا می پردازند. به نظرم بسیار جالب است در حالی که بدانیم، این گونه از ماهی ها از گونه پیرانیا (piranha) و خطرناک نیستند. این اظهار نظر من که با شوخی همراه بود اصلا این مسئول را تحت تاثیر قرار نداد و در عوض او با حالتی تحقیرآمیز به من نگاه کرد.

پس از آن هزینه نیم ساعت را پرداخت کردم و با شستن پاهایم با مواد ضدعفونی کننده، بسیار آرام پاهایم را وارد تنگ آب شیشه ای پر از ماهی کردم. پس از مدت کمی گروهی از ماهی ها اطراف پاهایم جمع شدند. این ماهی ها چنان به مکیدن، جویدن و گاز زدن پاهای من مشغول بودند که به نظر می رسید، ساق و کف پاهایم همانند یک وعده غذایی بسیار لذیذ در یک رستوران سه ستاره میشلین (Michelin) برای آنها هستند. من نمی دانم چگونه این احساس را بیان کنیم البته مطمئن هم نیست که در بیان آن پیروز باشم اما می توانم بگویم که چیزی شبیه قلقلک دادن را احساس کردم. با این حال، پس از چند دقیقه که احساس قلقلک داشتم، به یک حس آرامش بخشی دست پیدا کردم که لذت بخش بود. پس از سی دقیقه تجربه جویدن پوست پا از طریق ماهی، به من گفتند که زمان من تمام شده و باید پاهایم را از آب خارج کنم . دوباره پاهایم را شستم و آنها را خشک کردم. به طور کلی به عنوان نتیجه باید بگویم که … البته شوخی نمی کنم … پوست پاهای من تا به امروز چنین نرم و صاف نبوده است. من با احساس فوق العاده (البته نه احساس گیجی) از آنجا دور شدم. پاهایم حس بسیار خوبی داشتند و من راضی بودم که ماهی ها را به یک غذای لذیذ مهمان کردم.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2048

به "تجربه هیجان انگیز درمان با ماهی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه هیجان انگیز درمان با ماهی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید