بهزیستی زنجان تا به امروز از شر کرونا در امان مانده است

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تا به امروز هیچ موردی از افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در بین افراد تحت پوشش گزارش نشده است.

بهزیستی زنجان تا به امروز از شر کرونا در امان مانده است

محمد محمدی قیداری روز گذشته (17 فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، طبق دستورالعمل های ابلاغی، کمیته هایی در اینخصوص تشکیل شد، اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان زنجان حدود 28 هزار خانوار و 21 هزار معلول که اغلب آنان از اقشار بیبضاعت هستند را، تحت پوشش خود قرار داده و حمایت هایی انجام می دهد، البته در بحث پیشگیری از بیماری کرونا نیز با عموم مردم روبه رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مهدهای کودک، بخش های توانبخشی روزانه، کلینیک های درمانی و دورکاری کادر بهزیستی استان زنجان که بیماری زمینه ای دارند و اشتغال یک سومی آنان، از جمله اقدامات اولیه سازمان بهزیستی استان است، اضافه کرد: تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای همکاران و مراکز غیردولتی تقریباً به مبلغ 2 میلیارد ریال اجرا شده است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش های لازم به کارمندان بهزیستی استان و همکارانی که در مراکز شبانه روزی مشغول به کار هستند، در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا داده شده است، شرح داد: طبق 36 دستورالعمل ابلاغ شده، مراکز بهزیستی استان قرنطینه شده و پذیرش افراد جدید و مرخصی ها نیز لغو شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه حدود 1100 نفر در مراکز بهزیستی نگه داری می شوند که خوشبختانه تا به امروز هیچ موردی از افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است، ادامه داد: برای 679 نفری که در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان اقامت دارند، سرانه 530 هزار تومانی جهت تهیه اقلام بهداشتی به ازای هر نفر به حساب مراکز واریز شد.

محمدی قیداری با بیان اینکه 300 معتاد در کمپ های ترک اعتیاد استان حضور دارند و پذیرش معتاد متجاهر در سال جاری در کمپ ها ممنوع شده است، اظهار کرد: 5 میلیون و 700 هزار تومان به حساب مراکز ترک اعتیاد بهزیستی برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شد و 250 بسته بهداشتی و آموزشی با مراجعه به پاتوق های معتادان کارتن خواب توسط بهزیستی استان در بین معتادان متجاهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ 250 هزار تومان نیز به حساب معلولان تحت پوشش بهزیستی استان با درجه معلولیت حاد و معلولان ضایعه نخایی هستند نیز واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز این ایام را تهیه کنند، اضافه کرد: پک های حمایتی و بهداشتی نیز برای 178 کودک کار استان ارسال شده است.

این مسئول با اشاره به سامانه مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی استان زنجان، شرح داد: این سامانه برای ارائه خدمات مشاوره ای به همشهریان از ساعت 8 صبح تا 12 شب فعال است و تا به امروز پیش از انتشار ویروس کرونا 1500 تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده که 200 مورد آن مرتبط با این ویروس است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خیران زنجانی در این ایام 250 میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی کمک کرده اند، در رابطه با راه اندازی سامانه سلامت روانی ناشی از استرس های ناشی از کرونا توسط سازمان بهزیستی کشور، خاطرنشان کرد: مردم استان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://corona.behzisti.ir از خدمات مشاوره ای و روان شناسی بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 929

به "بهزیستی زنجان تا به امروز از شر کرونا در امان مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهزیستی زنجان تا به امروز از شر کرونا در امان مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید