5 درصد دانشجویان تا به امروز به بیماری کرونا مبتلا شدند

به گزارش تور استانبول، سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: مجموعه وزارت علوم و دانشگاه ها در پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا عملکرد خوبی داشتند و آمار ابتلا دانشجویان به کرونا صرفا حدود 5.3 درصد است.

5 درصد دانشجویان تا به امروز به بیماری کرونا مبتلا شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجید صفاری نیا در آیین افتتاحیه اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 گفت: از نخستین روز های مطرح شدن کرونا در ایران و بهمن ماه 98، کارگروه مقابله با کرونا در حاشیه 65 امین اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه ها تشکیل شد و سازمان امور دانشجویان از پیشگامان مقابله با کرونا در کشور است.

صفاری نیا اضافه نمود: با بررسی یک جامعه آماری 230 هزار نفری از دانشجویان معین شد 5.3 درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شدند اغلب این دانشجویان در منازل بستری و تحت درمان بودند و حدود 146 نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

وی با اشاره به آمار کشوری فوت 57 هزار نفر بر اثر کرونا گفت: بخشی دانشجویان نیز در بیماری کرونا عزیزان خود را از دست دادند بنابراین باید در زمینه سوگ به دانشگاهیان خدمات آموزشی و مشاوره ای ارائه دهیم.

صفاری نیا اضافه نمود: مطالعات نشان می دهد پس از ابتلای افراد به کرونا تا 90 روز بعد از آن 23 درصد علائم روانشناختی در آن ها دیده می شود؛ بنابراین سلامت روان مبتلایان و عامه مردم توسط این ویروس تحت تاثبر قرار می گیرد و میزان اضطراب، افسردگی و ترس های مردم افزایش می یابد. در این مدت 9 درصد خانواده دانشجویان هم به کرونا مبتلا شده اند.

سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: نوع مداخله مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تا تیرماه 99 آموزش آرامش شفقت، خود مراقبتی و آموزش سازگاری، مقابله با استرس و تاب آوری است و پس از کرونا نیز تمرکز بر آموزش دانشجویان در مدیریت بهتر حضور خود در فضای مجازی و سازگاری و انطباق پسا گرونا است، زیرا در ایام کرونا استفاده بیشتر از فضای مجازی به یک عادت تبدیل شده است.

وی از تعبیر زندگی در حباب به عنوان شرایط فاصله اجتماعی در ایام کرونا نام برد و گفت: اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه دانشجویان را بیشتر درک کنند و رویکرد حمایتی و همدلانه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1436

به "5 درصد دانشجویان تا به امروز به بیماری کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 درصد دانشجویان تا به امروز به بیماری کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید