تخت های آی سی یو بیمارستان های بندرعباس پر شده است

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: نگرانی ما از جایی است که تخت های آی سی یو بیمارستان ها کامل پر گردد و در بندرعباس این رخ داده است.

تخت های آی سی یو بیمارستان های بندرعباس پر شده است

فریدون همتی عصر امروز(17 خردادماه) در جمع خبرنگاران در مورد نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهور، اضافه نمود: پاساژ ها باید از ورود افراد بدون ماسک به داخل مجموعه جلوگیری نمایند، باید بر فاصله گذاری اجتماعی در پاساژها و مراکز خرید نظارت گردد.

وی توضیح داد: مردم از تردد با وسایل نقلیه عمومی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده یا افراد بدون ماسک در آن حضور دارند اجتناب نمایند.

همتی با اشاره به اینکه خانم های شاغل باردار، به مدت یک هفته با اجازه مدیران دستگاه از آمدن به ادارات خودداری نمایند، اضافه نمود: مدیران دستگاه ها به افراد دارای بیماری زمینه ای یا مسن اجازه دهند به مدت یک هفته در ادارات حاضر نشوند.

وی با بیان اینکه از تردد افراد بدون ماسک به ادارات و اماکن عمومی باید جلوگیری گردد، اظهار کرد: نگرانی ما از جایی است که تخت های آی سی یو بیمارستان ها کامل پر گردد و در بندرعباس این رخ داده است.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه رفت آمد به روستاها باید محدود گردد، اضافه نمود: ظرفیت تخت های آی سی یو بیمارستان های بندرعباس به دو برابر افزایش خواهد یافت و در آینده نزدیک نیز 26 میلیارد تومان تجهیزات از جمله 60 تخت آی سی یو جدید به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستانهای استان مشکل کمبود تخت آی سی یو وجود ندارد، اعلام کرد: اگر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نگردد شرایط وخیم تر خواهد شد.

همتی با بیان اینکه راه علاج شرایط فعلی استان به ویژه بندرعباس تعطیلی نیست بلکه راه علاج تکیه بر رعایت دستورالعمل هاست، مطرح نمود: افراد از ترددهای غیر ضروری اجتناب نمایند و خود مراقبتی را با دقت انجام دهند.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط موجود استان با موافقت وزارت آموزش و پرورش قرار شده که باقی امتحانات پایه نهم از فردا به صورت غیر حضوری برگزار گردد اما برای پایه دوازدهم چنین امکانی برای هیچ شهری در کشور وجود ندارد.

همتی بیان نمود:درخواست های زیادی در استان برای غیر حضوری شدن امتحانات پایه دوازدهم شده که به دلیل امتحان و سوالات سراسری و آزمون کنکور این امر امکان پذیر نیست؛ برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم با آموزش و پرورش مذاکرات اجرا شده تا پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز برگزاری آزمون ها رعایت گردد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تمامی افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شدند به دلیل جدی نگرفتن ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

وی اضافه نمود: از مردم فهیم و با فرهنگ هرمزگان انتظار داریم که هر فرد مسئول سلامت خود باشد و با خود مراقبتی در این زمینه تمامی اقدامات لازم را با دقت انجام دهد

همتی اعلام کرد: مردم باید دید و بازدید های محبت آمیز و خانوادگی را تا اطلاع ثانویه با توجه به شیوع بیماری کرونا قطع نمایند و به وسیله فضاهای مجازی با یکدیگر ارتباط و از احوال هم آگاه گردند تا بتوان شیوع ویروس کرونا را کنترل و سلامت عزیزان خود را به خطر نیندازند.

وی ادامه داد: مردم از دورهمی های محبت آمیز و خانوادگی پرهیز نمایند زیرا اکثرا عامل انتشار بیماری در مبتلایان همین امر بوده است.

استاندار هرمزگان بیان نمود: دغدغه ها را باید با راه چاره های منطقی برطرف کنیم که در زمینه کنترل شیوع بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تنها راه منطقی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کوچه ها و راه های ورودی به ساحل سرورو بندرعباس به منظور جلوگیری از اذحام جمعیت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسته خواهد شد، اضافه نمود: اماکن و فروشگاه های که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت ننمایند، تعطیل خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1036

به "تخت های آی سی یو بیمارستان های بندرعباس پر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت های آی سی یو بیمارستان های بندرعباس پر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید