تور ارزان کانادا: نقشه ، سردترین و گرم ترین شهرها، خبر کانادا

به گزارش تور استانبول، بر اساس نقشه کانادا، سردترین شهرهای کانادا کدام شهرها هستند؟ کدام یک از شهرهای کشور بزرگ کانادا آب و هوای گرم تر و مناسب تری دارند؟ اگر قصد مهاجرت به این کشور و یا تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور را داشته باشیم با توجه به آب و هوا، کدام شهر برای ما مناسب تر است؟ این ها پرسش هاییست که قصد داریم تا انتهای این مقاله به آن ها پاسخ دهیم.

تور ارزان کانادا: نقشه ، سردترین و گرم ترین شهرها، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نقشه کانادا

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی قرار گرفته که از 10 استان و سه استان بزرگ تشکیل شده. نقشه کانادا نشان میدهد که این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از سمت شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده شده است، با مساحت 9.98 میلیون کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ جهان از لحاظ مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت خشکی است. بعلاوه کشور کانادا با داشتن مرز مشترک با ایالات متحده امریکا دارای مقام بلندترین مرز زمینی در جهان است.

بخش زیادی از مساحت کانادا به علت نزدیک بودن به قطب شمال بسیار سرد و خال از سکنه است که این ویژگی در نقشه کانادا به صورت هوایی نیزکاملا تعیین است.

منطقه ها مختلف برای سکونت در کانادا

کانادا به داشتن مردمی مهربان و خونگرم معروف است. این کشور در پذیرش مهاجران، پناهندگان از کشورهای آسیب دیده، نیروی کار از کشورهای دیگر و تحصیل دانشجویان از سراسر جهان در دانشگاه های معتبر کانادا مشهور است. به همین علت مقدار مهاجرت به کانادا و درخواست دریافت ویزای کانادا از طرف مردم بسیار زیاد است. بسیاری از مردم در پی یاد گرفتن مهارتی خاص هستند که بتوانند به وسیله آن به وسیله مهاجرت کاری به کانادا مهاجرت نمایند. بعلاوه بسیاری دیگر از مردم به وسیله سرمایه گذاری می توانند به شهروند کانادا تبدیل شوند.

اولین قدم برای تحصیل در کانادا، مهاجرت شغلی و یا زندگی به کانادا داشتن اطلاعات کافی از این کشور زیبا و فوق العاده و نگاهی به نقشه کانادا است.

گرم ترین شهرهای کانادا

بیشتر مردم جهان وقتی به کشور کانادا مخصوصا زمستان های آن فکر مینمایند تنها یک کلمه در ذهنشان تداعی می گردد: سرما! اما اگر در پی منطقه ای در کشور کانادا هستید که در فصل زمستان هم آب و هوایی نه چندان سرد داشته باشد (و بله چنین شهرهایی هم در کشور کانادا وجود دارند!) حتماً فهرستی که در ادامه تهیه نموده ایم را مطالعه کنید.

1. ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

ویکتوریا که مرکز بریتیش کلمبیا است به عنوان گرم ترین شهر کشور کانادا شناخته می گردد. این شهر در ژانویه که اوج زمستان در کانادا است بالاترین دمای 7.6 درجه سانتی گراد و کم ترین دمای 1.5 درجه سانتی گراد را به ثبت رسانده است. به طور کلی بیشتر شهرهای گرم کانادا در منطقه بریتیش کلمبیا قرار دارند. در ویکتوریا در فصل زمستان حتی باغ های گلخانه ای نیز همچنان باز هستند و می توانید تماشا از این نمایشگاه ها را هم در فهرست کارهای خود قرار دهید.

با اینحال هنوز هم می توانید از زیبایی ها و سرگرمیات زمستان در این شهر مانند اسکی روی یخ و تزئینات کریسمس در سطح شهر لذت ببرید، تنها تفاوت آن با دیگر منطقه ها در این است که می توانید با احساس راحتی و بدون لرز سرما این سرگرمیات را انجام دهید.

2. ونکوور، بریتیش کلمبیا

درحالیکه بقیه مردم در کشور درحال پاک کردن برف های یخ زده از روی شیشه های ماشین خود هستند افراد ساکن شهر ونکوور درحال سرو غذا در رستوران و یا حتی مشغول لذت بردن از بازی گلف هستند! میانگین دمای هوای ونکوور در ژانویه بین 1.4 تا 7 درجه سانتیگراد است.

شاید این دما به گرمی هاوایی یا فلوریدای امریکا نباشد اما همچنان به عنوان شهری کانادایی به میزان ای گرم است که بتوان از سپری کردن وقت در بیرون از خانه لذت برد. اگر ترجیح می دهید در محیطی نسبتا سرد و خنک زندگی کنید بهتر است ونکوور کانادا را حتما یکی از گزینه های مورد نظر برای مهاجرت و یا تحصیل در نظر داشته باشید. چون حتی در روزهای زمستانی نیز ممکن است چند روز آفتابی با هوای گرم تر را در ونکوور تجربه کنید.

اگر برای تحصیل و یا سفر کاری به ونکوور سفر کنید احتمالا با هوای برفی روبرو نخواهید شد اما احتمال اینکه در یکی از روزهای زمستان یک روز با هوای بارانی شدید را تجربه کنید وجود دارد، بنابراین چتر و کت بارانی را از قلم نیاندازید و اجازه ندهید تا باران نقشه های شما برای سپری کردن یک روز خوب در این شهر زیبا را خراب کند.

ونکوور از شهرهای بسیار معروف و البته محبوب در میان افرادی است که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به کانادا را دارند.

3. سنت کاترینز، انتاریو

حتما شما هم به این فکر میکنید که یک شهر در استان اونتاریو چگونه می تواند یکی از گرم ترین شهرهای کانادا باشد؟ اما مطمئن باشید که این یک اشتباه نیست. شهر زیبا و تماشای سنت کاترینز در منطقه نیگارا انتاریو و در مجاورت دریاچه ایری و دریاچه انتاریو قرار گرفته است و در نتیجه دارای آب و هوایی بسیار معتدل حتی در فصل زمستان است.

اما با اینکه این منطقه از دیگر منطقه ها انتاریو گرمتر است اما باز هم ممکن است در فصل زمستان کمی سرد گردد. بالاترین مقدار دمای هوا در ماه نوامبر حدود 8.4 درجه و تقریبا مساوی با دمای هوا در میانگین حداکثر دما در ماه مارچ با 7.4 درجه سانتی گراد است.

4. کلونا، بریتیش کلمبیا

اگر می خواهید هم از سرمای شدید و البته مشهور کانادا و هم از شهرهای بارانی فرار کنید حتما به شهر کلونا در بریتیش کلمبیا سر بزنید. در فصل تابستان این شهر به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین افراد محسوب می گردد چون هوا گرم و دلپذیر است و دریاچه این شهر تقریبا تمام فعالیت ها و سرگرمی های آبی را پوشش می دهد و می توانید در این هوای دلپذیر به سرگرمی بپردازید.

البته هوا در زمستان کمی سرد می گردد و دیگر مناسب اسکی روی آب نیست. اما از آنجایی که آب و هوای کلونا در فصل زمستان هم برای سرگرمیات زمستانی مناسب است افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات زمستانی خود به این منطقه می آیند و اوقات خود را با فعالیت هایی مثل کوه نوردی زمستانی، سرو غذا در رستوران های باکیفیت و گذراندن یک روز آرامشبخش در اسپا سپری کنید.

شما می توانید برای مشاوره و انجام اخذ ویزای تحصیلی یا کاری و یا مهاجرت به شهر کلونا در بریتیش کلمبیا با خبرنگاران در تماس باشید.

5. هالیفاکس

اگر دلتان پیش ملاقات از ساحل شرقی کانادا در فصل زمستان گیر نموده است بهتر است به شهر هالیفاکس مرکز نوا اسکوشیا سفر کنید.هالیفاکس که در ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته نسبت به شهرهای داخلی این استان زمستان های بسیار معتدل تری دارد. البته توجه کنید که واژه معتدل درمورد زمستان های کانادا کمی فرق دارد. مثلا با اینکه هالیفاکس زمستان های معتدلی دارد اما با این حال در این فصل باز هم با بارش برف نسبتا کمی روبرو خواهید شد.

اما این مقدار از برف و سرمای هوا به قدری نیست که باعث ناراحتی و به هم خوردن برنامه های شما گردد، بلکه برعکس، میتواند با سرگرمیاتی مثل اسکی روی یخ هم روز شما را مجذوب کننده تر کند. البته فعالیت های زیاد دیگری وجود دارند که در فضای بسته انجام می شوند و می توانند برای کسانی که حتی با کمی سرما هم ناراحت می شوند مناسب باشد. برای مثال اگر برای تحصیل به شهر هالیفاکس سفر نموده اید یا به این شهر مهاجرت نموده اید می توانید اوقات خود در زمستان را در مکان هایی مثل موزه مهاجرت کانادا سپری نموده و درمورد تاریخ این کشور اطلاعات کسب کنید و یا از موزه دریایی آتلانتیک تماشا کنید یا اگر به اختر شناسی و جهانی علم و نجوم علاقه دارید کافی است به Discovery Centre سر بزنید.

از مزایای شهر هالیفاکس این است که در فصل زمستان تعداد گردشگران و مسافران کاهش میابد و شما می توانید بدون ناراحتی در شلوغی شهر و یا کنار زدن دیگر افراد به سرگرمیات خود برسید.

اگر قصد انتخاب شهر هالیفاکس به عنوان شهر مورد نظر خود برای تحصیل معماری در کانادا و یا دیگر رشته ها را دارید می توانید با تماس با خبرنگاران در طی جلسه مشاوره تلفنی و یا حضوری در زمان انتخاب شده به وسیله شما تمام اطلاعات مورد نظر درمورد مهاجرت تحصیلی خود را به دست بیاورید.

سردترین شهرهای کانادا

احتمالا مفهوم سرما برای شما همخوانی بیشتری با کشور کانادا داشته باشد اما بعضی از شهرهایی که قرار است در فهرست زیر به شرح آن ها بپردازیم ممکن است از حد انتظار شما هم بسیار سردتر باشند.

نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه ای که قصد مهاجرت به آن را دارید بسیار مهم است چون می تواند تاثیر مستقیمی بر روی فعالیت های روزانه و سطح انرژی و کارامدی شما داشته باشد که در ادامه به این موضوع نیزخواهیم پرداخت.

1. رنکین اینلت

تا به حال چیزی به نام مه یخی شنیده بودید؟ اگر زمستان را در Rankin Inlet گذرانده باشید حتما با این پدیده روبرو شده اید. این حالت در دمای منفی 40 درجه سانتی گراد و پایین تر از آن ایجاد می گردد که در آن مه هوا به صورت کریستال های یخی در می آید.

این شهر به غیر از سرمای استخوان سوز و مه یخی خود دارای تندبادهای منجمد نماینده نیز هست و در ماه های دسامبر و ژانویه روزانه تنها 4 تا 8 ساعت از نور آفتاب برخوردار است.

زمستان در این ناحیه چقدر طول می کشد؟ تقریبا تمام سال! و حتی در ماه آگوست هم حداقل 3 میلی متر برف بر روی زمنین نشسته است. شاید به همین علت است که سرامیک های این شهر و هنرمندان سازنده این صنعت و هنر در تمام کانادا معروف هستند. چون این فعالیت به راحتی داخل خانه قابل انجام است و لازم نیست برای انجام آن در آن سرمای کشنده از خانه بیرون بروند.

2. بیکر لیک

Baker Lake در شمال نقشه کانادا بدون شک یکی از شهرهای کانادا با بیشترین مقدار وزش باد است. این منطقه از لحاظ توپوگرافی صاف و مسطح است و دچار تغییر فشارهای بسیار زیادی می گردد، به همین علت تقریبا همواره دچار وزش بادهای سرد و پر سرعت است.

دمای هوا در این منطقه می تواند تا مقدار منفی 32 درجه سانتی گراد نیز سقوط کند. در این دمای منجمد نماینده و با آن بادهای پرسرعت و همیشگی، برفی که همراه باد می وزد نیز می تواند طوفانی شدیدا خطرناک و جدی ایجاد کند. به همین علت ساکنین این منطقه سدی در برابر این موج پر برف ساخته اند.

شاید برایتان جالب باشد که ارتفاع برف در این منطقه گاهی به 3 متر نیز می رسد. این مقدار از برف می تواند بسیار ترسناک و یا خطرناک باشد، اما اگر اهل خطر کردن و هیجان باشید می توانید با یک برف روب در بین اینهمه برف کمی خوش بگذرانید! ضمناً اگر جرات کردید و به این شهر سفر کردید توصیه میکنیم که از مرکز جسی اونارک یک سوغاتی برای خود بخرید چون این شهر نیز به هنر کنده کاری سنگ صابون معروف است.

3. بیور کریک

Beaver Creek به صورت رسمی این شهر به عنوان سردترین شهر کانادا شناخته می گردد. در روز سوم فوریه سال 1947 دمای هوای این منطقه منفی 63 درجه سانتی گراد ثبت شد که نه تنها سردترین منطقه در کانادا بلکه سردترین ناحیه در کل امریکای شمالی محسوب می گردد.

برای زندگی در این ناحیه که چندان هم توصیه نمی گردد باید حتما یک اسنوموبیل داشته باشد چون دسترسی با خودروهای معمولی حتی خودروهای پر قدرت در برف و باران هم تقریبا غیر ممکن است. موسسه باکشات بتی Buckshot Betty مسئول تهیه موارد و لوازم مورد احتیاج برای 103 نفر ساکنین این منطقه است.

4. اینوویک

Inuvik در یکی از شمالی ترین و البته سردترین منطقه ها این کشور قرار گرفته است به طوریکه تمام ماه دسامبر در تاریکی و کاملا بدون نور خورشید سپری می گردد و زمانی که نور خورشید به زمین باز میگردد از بازه های زمانی 40 دقیقه ای در روز آغاز به تابش می نماید.

می توانید حدس بزنید که در این زمستان سرد و تاریک و بدون خورشید مردم این منطقه چگونه خود را گرم نگه می دارند؟ با شنا کردن! مجموعه آفتاب نیمه شب یا Midnight Sun دارای استخر آب گرم رو بسته، سالن اسکواش و سالن ورزش است که تقریبا در تمام اوقات سال دایر و میزبان مراجعین است.

دور از انتظار نیست که زمانی که خورشید دوباره آغاز به تابش می نمایند مردم ساکن این منطقه در ستایش آن جشن به پا می نمایند. فستیوال طلوع آفتاب در این ناحیه یک رخداد مهم و بزرگ است و مثل یک مهمانی بزرگ دارای انواع سرگرمی ها و آتش بازی است.

5. یلو نایف

Yellowknife منطقه ایست که هرچه به شمال نزدیک تر شویم زمستان ها سردتر و سخت تر خواهند شد و مطمئناً زمستان های یلو نایف در بین شهرهای بزرگتر کانادا یکی از سخت ترین و سردترین زمستان ها به شمار می رود. اگر قصد دارید که به این شهر سفر کنید یا برای تحصیل به آنجا بروید توصیه ما و تمام افراد دیگر به شما این است که هنگام بیرون رفتن از خانه تمام سطح بدن خود را با لباس گرم بپوشانید چون بادهای سرد و شدید و بارش برف در این منطقه می تواند بسیار بی رحم باشد.

از آنجایی که یلو نایف شهری نسبتا بزرگ و پیشرفته محسوب می گردد می توانید از فروشگاه هایی مثل آیس بلینک لوازم مورد احتیاج خود مثل پوشاک را تهیه کنید یا برای سرگرمی و سرگرمی و یا سپری کردن اوقات خود با گوش دادن به موسیقی به The Cellar Bar and Grill بروید.

نتیجه گیری

احتمالاً می دانید که کانادا یکی از کشورهایی است که همواره از مهاجرانی که به قصد ادامه تحصیل، پیدا کردن شغل، سرمایه گذاری، خرید ملک، مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت به هر نحو دیگری به این کشور اقدام می نمایند استقبال می نماید.

اما اولاً بهتر است قبل از سفر به هر کشور و حتی شهری در کشور خود هم اطلاعاتی درمورد مقصد داشته باشید تا بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید، به همین علت ما دراین مقاله به یکی از موضوعات معروف درمورد کشور کانادا یعنی سرما و دمای شهرهای مختلف این کشور صحبت کردیم.

دوماً مهاجرت چه به قصد تحصیل و یا چه به قصد کار و زندگی باشد دارای قوانین و مقررات خاصی است که رعایت کردن آن ها امنیت سفر شما از لحاظ قانونی را تامین میکند. پیشنهاد ما به شما این ست که با تماس با شماره 75496-021 با خبرنگاران در تماس باشید و طی جلسه مشاوره پاسخ تمام پرسش هایتان را پیدا کنید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1885

به "تور ارزان کانادا: نقشه ، سردترین و گرم ترین شهرها، خبر کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان کانادا: نقشه ، سردترین و گرم ترین شهرها، خبر کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کانادا: نقشه ، سردترین و گرم ترین شهرها، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید