بر انتخابات فدراسیون ها نظارت داریم اما به هیچ وجه دخالت نمی کنیم

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، ورزش ایران در فاصله یک سال مانده تا المپیک 2020 درگیر برگزاری مسابقات انتخابی و کسب سهمیه است تا با ورزشکاران بیشتری در این رویداد بزرگ شرکت کند. در این بین مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک هم در کوشش هستند تا با حمایت از فدراسیون ها زمینه این موفقیت را فراهم نمایند.

بر انتخابات فدراسیون ها نظارت داریم اما به هیچ وجه دخالت نمی کنیم

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که به تازگی به همراه روسای فدراسیون های ووشو و دوومیدانی از نشست کمیته بین المللی المپیک برگشته است، به تشریح آخرین وضعیت فعالیت های این کمیته پرداخت.

نظارت داریم اما دخالت نمی کنیم

معتقدیم که مجمع هر فدراسیونی تنها مرجع صاحب صلاحیت است. مداخله ما باعث بلوک بندی و جریان سازی ناثواب در فدراسیون می گردد. ضمن اینکه انگیزه کاندیداها را برای رقابت تضعیف می نماید. صادقانه می گویم از روزی که آمدم در انتخابات هیچ فدراسیونی دخالت نداشتم، با همه کاندیداها ملاقات داشتم اما دخالت نداشتم. البته که اعمال نظر داریم و نظر خود را در روز مجمع و به وسیله رای اعلام می کنیم و انصافاً از هر کاندیدایی هم که رای بیاورد حمایت می کنیم.

هرکسی رای بیاورد مورد حمایت ماست

وی با تاکید بر اینکه در خصوص انتخابات کشتی و وزنه برداری روی هیچ کاندیدایی نظر ندارد، اظهار داشت: این موضوع را از قول وزارت و شخص وزیر و داورزنی هم می گویم که در هیچ انتخاباتی دخالت نداشتیم و نداریم هر کاندیدایی رای بیاورد حمایت می کنیم حتی هنوز با دبیر خود در خصوص اینکه در وزنه برداری به چه کسی رای بدهیم، به نتیجه نرسیدیم.

شرایط عضویت در IOC

رئیس کمیته ملی المپیک درباره چگونگی عضویت این کمیته در کمیته بین المللی المپیک نیز مطرح نمود: عضویت در IOC سه شرط دارد. فیصل بعد از یک دهه فعالیت به عضویت کمیته بین المللی المپیک درآمد. اقبال جهانی به فرد هم نکته مهمی است که باید در سطح بین المللی لابی های جدی و رایزنی گسترده با 100 نفر صورت بگیرد. عضویت به شرایط سیاسی هم بستگی دارد.

جلسه با وزیر برای معین تکلیف انتخابات کشتی

وی با اشاره به آیین نامه فدراسیون ها مبنی بر اینکه در صورتیکه نهادهای نظارتی اگر تا یک مقطع زمانی معین جواب ندهند می توان انتخابات را با این فرضیه که همه تایید شده اند، برگزار کرد، گفت: صلاح این است بعد از معین شدن نتیجه نهادهای نظارتی انتخابات برگزار گردد چون در غیر این صورت چهار سال چالش خواهیم داشت. البته امروز با وزیر و داورزنی جلسه دارم و باید صحبت کنیم که اگر نهادهای نظارتی جواب نداد، چه کنیم. ضمن اینکه فکر می کنم این هفته پاسخ نهادهای نظارتی در خصوص کاندیداهای کشتی معین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 231

به "بر انتخابات فدراسیون ها نظارت داریم اما به هیچ وجه دخالت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر انتخابات فدراسیون ها نظارت داریم اما به هیچ وجه دخالت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید