بازار برنج کی به ثبات می رسد؟

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، حجت براتعلی گفت: در راستای تامین احتیاج بازار از ابتدای شهریور 100 هزار تن انواع برنج وارداتی وارد بازار شد که 80 درصد از این برنج، جذب بازار شده است.

بازار برنج کی به ثبات می رسد؟

براتعلی اضافه نمود: برای استمرار توزیع و رسیدن به ثبات قیمتی، توزیع 50 هزار تن برنج وارداتی دیگر هم از 15 مهرماه در بازار شروع شده و این فرایند ادامه دارد به این ترتیب حجم توزیع به 150 هزار تن رسیده است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر قیمت مصرف کننده برنج هندی 18 هزار و 500 تومان، تایلندی 12 هزار و 500 تومان و پاکستانی 20 هزار و 500 تومان است که در سطح شبکه های فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف و واحد های صنفی منتخب در حال فروش است.

برنج در حال توزیع است

براتعلی گفت: برنج ها از محل ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع است و تا هر مرحله ای که احتیاج باشد توزیع ادامه می یابد تا کمبودی احساس نگردد و شرایط برنج در بازار پایدار گردد.

وی اضافه نمود: هدف اصلی از توزیع برنج وارداتی از یک سو کنترل قیمت این نوع برنج است و از سوی دیگر کنترل نسبی قیمت برنج داخلی به طوری که سطح عمومی قیمت برنج داخلی در یک شرایط منطقی قرار گیرد و افزایشی نباشد.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرایط خشکسالی باعث شد برنج داخلی تا 18 و نیم درصد کاهش فراوری داشته باشد و همین موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شد حتی شیوع کرونا هم در کاهش تقاضای برنج داخلی تاثیر چندانی نداشت چرا که برنج به عنوان کالای عمده و اساسی در سبد کالای ایرانیان صندلی ویژه ای دارد.

وی اضافه نمود: با توجه به این که در فصل برداشت برنج پاییزه قرار داریم به نظر می رسد در این فصل به علت افزایش سطح عرضه و بعلاوه کنترل قیمت برنج وارداتی بتوانیم بازار برنج داخلی را هم به ثبات برسانیم.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

آخرین اخبار حوزه کشاورزی را در صفحه کشاورزی خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1832

به "بازار برنج کی به ثبات می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار برنج کی به ثبات می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید