انجام سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع کرونا

به گزارش تور استانبول، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از امکان سفرهای نوروزی به صورت برنامه ریزی شده و به شرط عدم تشدید شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

انجام سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع کرونا

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از ارائه طرح هایی به ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای انجام سفرهای نوروزی به صورت برنامه ریزی شده اطلاع داد. وی با اشاره به پیش شرط ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در مورد عدم تشدید پاندمی، اذعان داشت:

نوروزی با کنترل، نظارت و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می گردد.

تیموری با تاکید بر کنترل و محدودیت سفرهای نوروزی، از انجام این سفرها تنها در چارچوب تورهای برنامه ریزی شده به وسیله آژانس های مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد. وی اعلام نمود:

افرادی که خارج از تورهای برنامه ریزی شده اقدام به سفر نوروزی نمایند، ارائه رزرو مرکز اقامتی مجاز الزامی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به التزام رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، توضیح داد:

بر اساس تصمیمات اتخاذشده ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر با ستاد ملی مقابله با کرونا برقرار خواهد بود که مسئولیت این فرایند در سطح ملی به عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در استان ها با استانداران خواهد بود.

ولی تیموری با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای ذی نفعان صنعت گردشگری در سطوح ملی و استانی، از اطلاع رسانی پروتکل های بهداشتی تازه تا پیش از تعطیلات نوروز اطلاع داد. وی در رابطه با تصمیمات اتخاد شده در مورد ورود گردشگران خارجی نیز گفت:

موضوع در مورد اتباع ایرانی و گردشگران از کشورهای کم خطر در کمیته های تخصصی از جمله کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و در اولین جلسه این ستاد به تصویب نهایی خواهد رسید.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2023

به "انجام سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید