امکان فروش تراکم و سرقفلی در بورس کالا

به گزارش تور استانبول، خبرگزاری خبرنگاران-معاون اقتصادی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از همکاری با بورس کالا برای تعادل بخشی قیمت ها در بازار مسکن خبرداد و گفت: املاک دارای مالکیت قطعی شهرداری و سند رسمی می توانند در بورس کالا عرضه شوند.

امکان فروش تراکم و سرقفلی در بورس کالا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کالا خبر ابوالفضل فلاح در نشست با مدیرعامل و مدیران شرکت بورس کالا اضافه کرد: در کوشش هستیم تا شرایط عرضه املاک قولنامه ای و املاک اجاره داری را نیز فراهم نموده و حتی فروش تراکم و سرقفلی را تحت عنوان حق الامتیاز تبدیل به اوراق بهادار نموده و به تدریج در بورس کالا عرضه کنیم تا بدین صورت شهرداری به عنوان مرجعی در تسهیل مبادلات املاک کشور و حق الامتیاز های این حوزه عمل کند.

وی گفت: هدف ما از ارائه املاک در بورس کالا، تبدیل این املاک به نقدینگی جهت تامین اقتصادی پروژه های عمرانی شهری است و چنانچه این اقدام مطابق با برنامه ریزی ها پیش رود، دستاورد هایی از قبیل رونق بخشی به بازار املاک مرکز و بورس کالا را در پی خواهد داشت.

فلاح با تاکید بر ایجاد تمهیدات ویژه جهت تسهیل در اخذ کد بورس کالایی پیمانکاران، گفت: از آنجایی که هدف نخست ما از ورود املاک شهرداری به بورس، تسویه دیون پیمانکاران است و می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با خرید املاکی که مد نظر دارند، مطالبات خود را وصول نمایند؛ مقرر شد که شهرداری با ارائه اسامی پیمانکاران به بورس کالا، کد بورسی آن ها در زمان کوتاهی دریافت گردد.

معاون اقتصادی و اقتصاد شهری شهرداری ابراز امیدواری کرد تا در قدم های بعدی بتوانیم به عنوان یک خریدار جدی در بورس کالا از جمله مصالح ساختمانی و ... باشیم.

بعلاوه حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با قدردانی از راهبری و سرعت شهرداری برای ایجاد یک مدل همکاری با بورس گفت: شهرداری می تواند آغازگر بنیادین برای آغاز معاملات املاک در بورس کالا باشد و به توسعه نیافتگی حوزه املاک در بازار سرمایه خاتمه داده و به این معاملات رونق بخشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2047

به "امکان فروش تراکم و سرقفلی در بورس کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان فروش تراکم و سرقفلی در بورس کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید