اعتراض گسترده به افزایش نامحسوس حقوق پرستاران در انگلیس

به گزارش تور استانبول، تصمیم دولت انگلیس برای افزایش فقط یک درصد به حقوق پرستاران این کشور به پاس زحمات آن ها در همه گیری کرونا، اعتراض های گسترده ای را به همراه داشته است.

اعتراض گسترده به افزایش نامحسوس حقوق پرستاران در انگلیس

اتحادیه های پزشکی انگلیس تصمیم دولت را اهانت به کادر درمان خواندند که از زمان شیوع کرونا، از خود فداکاری نشان داده اند.

کالج سلطنتی پرستاری انگلیس با اشاره به اینکه حقوق پرستاران این کشور در سال گذشته افزایش پیدا نکرد، خواهان افزایش 12.5 درصدی شده است. کی یر استارمر رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس (کارگر) نیز گفته که قهرمانان این کشور لایق افزایش حقوق بیشتری هستند.

با این حال، دولت بوریس جانسون با اشاره به مسائل مالی کشور ناشی از همه گیری کرونا، افزایش بیش از این مقدار را ممکن ندانسته و هشدار داده که این مساله به کاهش سطح خدمات درمانی منجر می گردد.

نادین دوریس معاون وزیر بهداشت انگلیس که پیشتر پرستار بوده است، می گوید که همکاران او در کادر درمان عاشق شغل خود هستند. او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آن ها شرایط مالی دولت را درک خواهند کرد یادآور شد: بسیاری از افراد شاغل در بخش خصوصی کار خود را از دست داده یا در یک سال گذشته حقوق کمتری را دریافت نموده اند.

با این حال کالج سلطنتی پرستاری انگلیس می گوید که رشد یک درصدی حقوق پرستاران معادل افزایش 3 پوند و 50 پنس در هفته برای یک پرستار باسابقه محسوب می گردد. دیم دونا کینیر دبیر کل کالج سلطنتی پرستاری می گوید: این افزایش مایه تاسف و اهانت آمیز است. دولت به شکل خطرناکی از شرایط مالی پرستاران، کادر درمان و اوضاع عمومی بی خبر است

وی اضافه نمود: هیچ کس قبول نمی نماید که این میزان افزایش در اوضاع همه گیری کرونا عادلانه است و مانع خروج پرستاران از مشاغل خود می گردد.

دولت انگلیس معتقد است که با توجه به پایین بودن نرخ تورم، این میزان افزایش برای پرستاران کفایت می نماید. این درحالیست که در لایحه بودجه دولت برای 12 ماه آینده، حداقل 8.2 درصد افزایش حقوق برای پزشکان در نظر گرفته شده است.

رهبر حزب کارگر انگلیس می گوید کشور بدون افزایش حقوق پرستاران نمی تواند از شرایط همه گیری کرونا نجات پیدا کند. انجمن پزشکی انگلیس نیز تصمیم دولت را لگد به دهان پرستاران و ناشی از وظیفه نشناسی دولت توصیف نموده است. بزرگترین اتحادیه صنفی انگلیس موسوم به یونیسون نیز افزایش یک درصدی حقوق پرستاران را بزرگترین توهین به افرادی توصیف نموده که در یک سال گذشته از خود فداکاری نشان داده اند.

اوضاع مالی انگلیس بر اثر کرونا و خروج لندن از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد. با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا به سر می برند، اما آمار و نظرسنجی ها نشان می دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین شرایط به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری مالی و توسعه (OECD) قرار گرفته است.

تحقیقات اجرا شده در انگلیس نشان می دهد که اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی (2020) بر اثر محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه نموده است.

تازه ترین داده های دفتر آمارهای ملی انگلیس (اوان اس) حاکیست که رشد مالی این کشور در سال 2020 میلادی 9.9 درصد سقوط نموده است. این افول محصول اعمال سه دوره قرنطینه سراسری و تعطیلی گسترده کسب و کار در کشور است.

وزیر دارایی انگلیس می گوید: اقتصاد کشور بر اثر همه گیری کرونا دچار شوک شده و در زمان حاضر بسیاری از خانواده ها و شرکت های تجاری دوران سختی را سپری می نمایند. وی بیان کرد که دولت توان حمایت مالی از تمام مشاغل و شرکت های تجاری را ندارد.

در همین حال نخست وزیر انگلیس به رغم آمار بالای مبتلایان به کرونا در این کشور میخواهد تا از هفته اینده گام های تدریجی برای خروج از قرنطینه سراسری را بردارد. کارشناسان هشدار داده اند که این اقدام به تشدید شیوع کرونا در کشور دامن می زند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1538

به "اعتراض گسترده به افزایش نامحسوس حقوق پرستاران در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض گسترده به افزایش نامحسوس حقوق پرستاران در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید