اتصال ریلی ایران، ترکیه و پاکستان به راه ابریشم چین

به گزارش تور استانبول، دولت های ترکیه، ایران و پاکستان قرار است یک راستا ریلی جدید به نام ITI ایجاد نمایند که استانبول، تهران و اسلام آباد را به یکدیگر متصل می نماید.

اتصال ریلی ایران، ترکیه و پاکستان به راه ابریشم چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، چین نگار نوشت: دولت های ترکیه، ایران و پاکستان قرار است یک جهت ریلی جدید به نام ITI ایجاد نمایند که استانبول، تهران و اسلام آباد را به یکدیگر متصل می نماید.

انتظار می رود راه آهن ITI با ایجاد اتصال ریلی بین چین و ترکیه، به راه ابریشم جدید چین نیز پیوند بخورد.

یک مقام دولت پاکستان که خواست نامش فاش نگردد، به نیکی گفته که خط آهن ITI به وسیله خط ریلی ML-1 پاکستان به منطقه خودمختار شینجیانگ اویغور چین متصل می گردد.

احداث پروژه ML-1 بالغ بر 6.8 میلیارد دلار هزینه در بر دارد و نقش مهمی در کریدور مالی چین و پاکستان (CPEC) دارد. قرار است این پروژه در سال 2026 تکمیل گردد.

کارشناسان همچنین معتقدند راه آهن ITI به ایران یاری خواهد نمود تا تحریم های آمریکا را خنثی کند.

جدا کردن و جلوگیری از تجارت ایران با همسایگان عملاً غیرممکن است. پروژه های زیربنایی مانند راه آهن ITI اقتصاد ایران را تحریک می نماید، زیرا ارتباطات ریلی جدید انعطاف پذیری بیشتری را در پیش دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1409

به "اتصال ریلی ایران، ترکیه و پاکستان به راه ابریشم چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال ریلی ایران، ترکیه و پاکستان به راه ابریشم چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید