اتحادیه اروپا: پیگیر آخرین تحولات عراق هستیم و در این کشور می مانیم

به گزارش تور استانبول، همزمان با بروز بعضی تنش ها در عراق، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رصد روزانه تحولات این کشور و تداوم حضور اعضای دفتر نمایندگی این اتحادیه در عراق اطلاع داد.

اتحادیه اروپا: پیگیر آخرین تحولات عراق هستیم و در این کشور می مانیم

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارج اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه با صدور بیانیه خاطرنشان کرد، فعالیت اعضای دفتر این اتحادیه در عراق با وجود تنش های اخیر ادامه می یابد.

به نوشته وبگاه مجلس اروپا جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه خاطرنشان کرد، اتحادیه اروپا متعهد به تداوم حضور در عراق است و اعضای دفتر نمایندگی آن در عراق به فعالیت خود در این کشور ادامه داده و قصد ترک کردن عراق را ندارند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا به تداوم کوشش ها برای یاری به شهروندان عراقی جهت برقراری امنیت مناسب و بر اساس اصول حقوق بشر ادامه می دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه با تاکید بر اتخاذ اقدام هایی جهت حفظ سلامتی اعضای دفتر اتحادیه اروپا در عراق اضافه نمود که امنیت کارکنان این اتحادیه در عراق یک اولویت است.

بورل در انتها این بیانیه گفت: اتحادیه اروپا در حال رصد روزانه وقایع در عراق است و با اعضای کشورهای درگیر اروپا مستقر در این کشور در همکاری می نماید.

این بیانیه در حالی منتشر شده که پایگاه التاجی طی هفته گذشته هدف اصابت ده ها راکت نهاده شد که طی آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و بیش از 10 نفر مجروح شدند.

پس از آن، جنگنده های آمریکایی نیز بامداد آدینه (23 اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی، پلیس و ارتش عراق را در این استان و استان های بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند. بعد از این تحولات، روز شنبه (24 اسفند) نیز در حمله راکتی مجدد به پایگاه نظامی التاجی، سه نظامی آمریکایی زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که پنتاگون در حال آنالیز چگونگی واکنش به حملات علیه نیروهای آمریکایی است. (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 884

به "اتحادیه اروپا: پیگیر آخرین تحولات عراق هستیم و در این کشور می مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: پیگیر آخرین تحولات عراق هستیم و در این کشور می مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید