جشنواره های غذا محلی برای جذب جهانگرد ها

به گزارش تور استانبول، سفری به فرهنگ غذایی ملل با جشنواره های غذا

در دنیای امروز جشنواره های مختلفی برگزار می گردد که کوشش کشورهای صاحب فرهنگ این است که تقریبا تمام رویدادهای فرهنگی و اجتماعی خود را به نوعی با مساله گردشگری پیوند بزنند.

جشنواره های غذا محلی برای جذب جهانگرد ها

به این علت این روزها جشن های مختلفی در این زمینه برگزار می گردد که هدف آن جلب گردشگرانی است که دیدن این برنامه ها برایشان مجذوب نماینده است. جشنواره های غذا یکی از مهم ترین رویدادهایی است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. این جشنواره ها اغلب به صورت خیابانی و گاهی اوقات به صورت خودجوش و محلی شکل می گیرد.

ولی بعضی از فستیوالها هم هستند که برپایه یک سنت قدیمی کشورها ایجاد شده اند واقعا در زمینه معرفی کشور مبدا بسیار اهمیت دارند. در ادامه به معرفی بعضی از این جشنوارها و مقدار اهمیتی که دارند می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

جشنواره محلی پیاز در سوییس

پیاز، یکی از محصولاتی است که دستمایه یک جشنواره خاص در کشور سوییس است. این جشنواره که در شهر برن برگزار می گردد محلی برای عرضه کردن بیش از 50 هزار کیلو پیاز است. البته این جشنواره شامل فروش محصولات دیگری هم می گرددکه از آن جمله می توان به طلا و جواهر، سرامیک، منسوجات و اسباب بازی های مختلف اشاره نمود.

زمان آغاز این جشنواره ساعت شش صبح است اما به تدریج که از ظهر رد می شویم یعنی حوالی ساعت پنج عصر کم کم بوی غذاهایی که با پیاز پخته می گردد از محیط این جشنواره بلند می گردد. در این جشنواره غذاهای مختلفی مانند انواع سوپ و پیراشکی و تارت پخت می گردد. البته ساعت 4 عصر نیز جشن معروف کاغذهای رنگی برپا می گردد.

جشنواره گیاه شناسی در انگلیس

جشنواره گیاه شاهی آبی که در اصطلاح محلی به آن Watercress Festival ،Hampshire، England گفته می گردد شامل گرامی داشت یک نوع سبزی است که به آن شاهی می گوییم. این گیاه در انگلیس بسیار پرطرفدار است و شاهی در انواع غذاهای انگلیسی از قبیل سوپ ها، سالادها و سس ها استفاده می گردد.

این جشنواره در سومین یک شنبه هر ماه می، در مرکز روستای نیواولرسفورد (New Alresford) برپا می گردد. کشاورزان بومی به عرضه مجصولات کشاورزی خود می پردازند و سرآشپزهای معروف نیز با مواد غذایی تازه موجود در فستیوال، غذاهای خاص می پزند.

طی سال های گذشته غذاهای پخته شده در این جشنواره شامل ماهی قزل آلا با شاهی، چغندر و سیب، گوشت گاو سرخ شده با شاهی و سوشی شاهی بوده اند. در حوالی ساعت 10:30 صبح دسته ای نوازنده محلی وارد می شوند که همه را خبردار می نمایند برای ورود پادشاه و ملکه شاهی. آنها سوار بر اسب وارد جشن می شوند و اولین برداشت سال شاهی را بین حاضرین تقسیم می نمایند.

کالیفرنیا و نمایش بیکن ها

جشنواره بیکن (Bacon Festival، Sacramento، California) در شهر کالیفرنیا یکی از رویدادهای پرطرفدار است. این شهر را با کافه های شلوغ، رستورانهای محلی در فضای بازش، کارخانه های فراوری لبنیات و البته جشنواره بیکنش می شناسند.

در این فستیوال، استفاده از گوشت های یخ زده و فرآوری شده ممنوع است و سرآشپزها ضروری است که برای پختن غذاهای خود کاملا از گوشت تازه استفاده نمایند. در این جشنواره شرکت نمایندگان می توانند فرصت تست کردن انواع غذاهایی را که با بیکن درست می گردد داشته باشند. بعضی از این غذاها عبارتند از: بستنی بیکن، سالاد بیکن، بیکن رشته ای، و سیب زمینی و بیکن

جشنواره شاه بلوط های فرانسوی

جشنواره شاه بلوط کاستاگنا Castagnades chestnut festival، Ardeche، در فرانسه که شامل نمایش میوه شاه بلوط است که در آرد آن در فرانسه فراوری نماینده 62 نوع شاه بلوط شیرین است و از این رو بزرگترین فراورینماینده شاه بلوط فرانسه محسوب می گردد. برای قرنها، سبک زندگی مردم بر پایه درختهای بلوط که مردم منطقه آن را درختهای نان (bread tree) می خوانند، گذشته است.

برای مدتی طولانی این میوه و فرآورده های آن یکی از مهم ترین موادی بود که در آشپزی فرانسوی ها مورد استفاده قرار می گرفت. برای مثال در سوپ و انواع خورش ها همواره رد پای این ماده دیده می گردد. در پختن کیک های محلی و یک نوع کیک که به پیسادو معروف بود نیز این ماده بسیار لازم بود.

همه این غذاها در جشنواره کاستاگنا نیز پخته می شوند. علاوه بر این میوه بلوط از سوی فراوری نمایندگان به صورت تازه نیز فروخته می گردد. البته قنادی ها نیز باتبدیل این شیرینی ها به شاه بلوط های براق آن را در معرض فروش قرار می دهند.

جشنواره شیرین پیراشکی در هنگ کنک

جشنواره پیراشکی هنگ کنگ Dumpling Festival، که در روز پنجم از ماه پنجم سال چینی برگزار می گردد، زمانی است که بسیاری از خانواده های چینی در سراسر جهان جشن پیراشکی را برگزار می نمایند. در این روز پیراشکی مخصوص به نام zongzi طبخ می گردد. مواد داخل پیراشکی شامل برنج چسبناک و مواد مختلف دیگر است که درون برگ بامبو، نیلوفر آبی یا برگ موز پیچیده می شوند. این روز، روز تعطیل ملی در هنگ کنگ و ماکائو است. دیدنی ترین بخش این فستیوال مسابقه قایقرانی اژدهاست، مسابقه ای بسیار محبوب که هم اکنون دارای فدراسیون بین المللی است.

جشنواره ملی گیلاس آمریکا

کشور آمریکا هم یکی از مشهورترین جشنواره های سالیانه را دارد که متکی به میوه گیلاس است که درخت های آن در این کشور بسیار زیاد است. جشنواره ملی گیلاس (National Cherry Festival، Traverse City، Michigan) شاید از زمانی شکل گرفت که اولین درخت گیلاس در ترارس سیتی میشینگان در سال 1852 کاشته شد.

نکته جالب این است که درختان گیلاس در این کشور به نحو عجیبی بادوام هستند و حتی می توانند در مقابل زمستان های سرد مقاومت نمایند. وقتی که بهار می گردد شکوفه های گیلاس در این کشور چشم انداز های بسیار زیبایی به وجود می آورند.

در هر حال شهر تراورس سیتی از جمله شهرهای آمریکاست که یک سوم محصول گیلاس آمریکا را فراوری می نماید. بازدید نمایندگان از این فستیوال می توانند برای استقرار در اقامت گاه گیلاس از فرودگاه این شهر استفاده نمایند و مسابقاتی را دیدن نمایند که به بمب گیلاس لاگروس مشهور است. البته آنها می توانند در این مدت تیم اسکیت دختران را نیز دیدن نمایند.

جشنواره پیتزا در سرزمین پیتزا

وقتی پای صحبت خوراکی ها به میان می آید بدون تردید ایتالیا را با پیتزایش می شناسند. هرچند که پیتزا حالا دیگر کاملا جهانی شده و حتی بعضی معتقدند که این خوارکی ریشه ای آمریکایی هم دارد اما با این حال همگان ایتالیا را با پیتزا عجین می دانند. به این علت جشن پیتزا در شهر ناپل ایتالیا یکی از مشهوترین جشنواره های غذا در جهان است. این جشنواره به مدت یک هفته در ماه سپتامبر، منطقه لانگومر در ناپل برگزار می گردد و در طول برگزاری خود میزبان بیش از 500 هزار بازدید نماینده است. در این فستیوال، بیش از 100 هزار پیتزا از انواع مختلف پخته می گردد. برترین پیتزاپزهای ناپل بیش از 50 نوع پیتزای تاریخی منحصر بفرد و کلاسیک مانند ناپولیتا، مارگریتا و مارینارا را سرو می نمایند. از دیگر مجذوب نمایندهیت های این جشنواره می توان به رقابت شرکت نمایندگان در بخش جهانی پخت پیتزا و خوردن پیتزای تند وسوویو اشاره نمود.

تایلند و جشنواره غذاهای گیاهی

البته این سالهای اخیر غذاهای گیاهی نیز دارند به تدریج نقش مهمی در برنامه تغذیه مردم پیدا می نمایند. در این میان جشنواره غذاهای گیاهی که همه ساله در کشور تایلند برگزار می گردد شاید به نوعی نمایانگر فرهنگ غذایی این کشور هم باشد.

این جشنواره 9 روزه در تایلند مکانی مناسب برای سم زدایی از روح و جسم است. بخش اصلی جشنواره در جزیره پوکت انجام می گیرد، جایی که مؤمنان فانوسهایی را روشن می نمایند و برای راندن ارواح شیطانی، طبل کوبان در خیابان های شهر راهپیمایی می نمایند.

دیدنی ترین بخش جشنواره در ماههای سپتامبر و اکتبر، مشاهده مؤمنان است که در حالت خلسه بر روی ذغال داغ راه می فرایند، با روغن داغ حمام می نمایند و یا اعضای بدن خود را سوراخ می نمایند. چنین به نظر می رسد که آنها نسبت به درد مصون هستند، در واقع آنها معتقدند که خدایان از آنها محافظت خواهند کرد.

به این ترتیب گاهی اوقات انسان فراموش می نماید که این جا قرار است فقط غذاهای گیاهی صرف گردد. حتی گاهی اوقات به نظر می رسد که بعضی از این غذاها با گوشت پخته شده اند اما حقیقت این است همگی از سویا درست شده و فقط ظاهرشان مانند گوشت است.

علاوه بر شرکت در این جشنواره شرکت نمایندگانی که از سراسر جهان به دیدن این جشنواره می آیند می توانند در کلاس های مختلفی که بی ارتباط با صنعت غذا نیست شرکت نمایند. برای مثال کلاس های ماهیگیری و کارگاه های آموزشی مربوط فیل کردن ماهی نیز از جمله کلاس هایی از این دست است.

این جشنواره بخش نمایش لباس هم دارد که به نمایش آخرین طراحی ها در زمینه لباسهای پیک نیک، لباسهای ضد آب و لباسهای ضد بو می پردازد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2018

به "جشنواره های غذا محلی برای جذب جهانگرد ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره های غذا محلی برای جذب جهانگرد ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید