مذاکرات مستقیم آمریکا و عربستان در مورد بحران یمن

به گزارش تور استانبول، وزیر خارجه عربستان از مذاکره کشورش با آمریکا در مورد آتش بس در یمن اطلاع داد.

مذاکرات مستقیم آمریکا و عربستان در مورد بحران یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی از مذاکره مستقیم با آمریکایی ها در مورد بحران یمن اطلاع داد.

وزیر خارجه عربستان گفت: عربستان مذاکراتی قوی را با آمریکا درباره چگونگی ایجاد مسیری به سوی آتش بس و خاتمه درگیری ها در یمن به انجام رسانده است.

او در ادامه مدعی شد: ما اولویت مشترکی برای تحقق این اهداف داریم. از دید ما، اولویت باید برای ایجاد مسیری برای آتش بس باشد و مانع اصلی در برابر این کار، ادامه حملات نظامی حوثی ها به مأرب و حمله نظامی و پیوسته آن ها به داخل عربستان است.

او بعلاوه در باره پیشنهاد آتش بس که مطرح شده است نیز گفت: روندی روشن برای برداشتن محدودیت های به جامانده وجود دارد و فرودگاه صنعا در برابر تمامی پرواز های غیر نظامی و بندر الحدیده نیز در برابر بارگیری های تجاری باز است.

وی در ادامه اضافه نمود: محدودیت های موجود تنها محدودیت های اجرایی است؛ برای همین نیز علت واقعی برای گفتن این مسأله که این دو اقدام مانع ورود آتش بس و اغاز مذاکرات سیاسی می گردد، وجود ندارد.

عربستان با راه انداختن جنگی ظالمانه به یمن حمله نموده و بخش هایی از این کشور را به اشغال خود درآورده است. بعلاوه مردم یمن را تحت شدیدترین محاصره ها قرار داده است که منجر به فجایع انسانی شده و حال بعد از پیروزی هایی که یمنی ها مقابل تجاوزکاران به دست آورده اند، ادعا می نماید در پی آتش بس است. شواهد نشان می دهند دخالت عربستان در تحولات منطقه همواره موجب بروز بحران های عمیقی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1847

به "مذاکرات مستقیم آمریکا و عربستان در مورد بحران یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات مستقیم آمریکا و عربستان در مورد بحران یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید