12 هزار تجهیز و خدمات آزمایشگاهی در اختیار صنعتگران نهاده شد

به گزارش تور استانبول، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با به اشتراک گذاشتن 12 هزار تجهیز و خدمات آزمایشگاهی، توانمندی های این حوزه را در اختیار صنعتگران، پژوهشگران و شرکت های خصوصی گذاشته است.

12 هزار تجهیز و خدمات آزمایشگاهی در اختیار صنعتگران نهاده شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری از بدو تشکیل به دنبال اشتراک گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در کشور بود. این کار به توسعه صنایع مختلف کشور نیز یاری می نماید. شبکه سازی توانمندی های آزمایشگاهی کشور با حضور نزدیک به 550 مجموعه آزمایشگاهی در پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و شرکت های خصوصی از جمله اقدامات این شبکه است.

ارائه محصولات با کیفیت و رقابت در بازارهای ملی و بین المللی، احتیاجمند پژوهش و توسعه مستمر است و انجام این پژوهش ها، دسترسی به زیرساخت آزمایشگاهی مناسب به منظور آزمون ایده ها و مواد جدید و همچنین نمونه محصولات را احتیاج دارد. ایجاد زیرساخت های آزمایشگاهی به صورت کامل و پیشرفته، گذشته از تحمیل هزینه های هنگفت به یک فراوری کننده، در مواردی، زمان طلایی و فرصت دست یابی به بازار را از فراوری کننده گرفته و بازار به دست سایر رقبا می افتد.

به همین دلیل یکی از اقدامات مهم این شبکه، استفاده از تمام توانمندی های موجود آزمایشگاهی در کشور برای استفاده در صنعت و پژوهش است. در واقع شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور را دنبال می نماید.

در این شبکه، خدمات آزمایشگاهی متنوعی مانند فنی و مهندسی مانند مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن؛ حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی؛ حوزه های زیست فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت؛ حوزه های علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، ارایه می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 461

به "12 هزار تجهیز و خدمات آزمایشگاهی در اختیار صنعتگران نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 هزار تجهیز و خدمات آزمایشگاهی در اختیار صنعتگران نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید