تور استانبول ارزان: 10 جاذبه برتر منطقه گالاتا در استانبول

به گزارش تور استانبول، گالاتا یکی از منطقه ها محبوب استانبول است که جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد. از ساختمان های تاریخی گرفته تا فروشگاه های متنوع برای خرید.

تور استانبول ارزان: 10 جاذبه برتر منطقه گالاتا در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

منطقه گالاتا، قطب فرهنگی و اجتماعی شهر استانبول است. این منطقه دارای مجموعه ای از آثار تاریخی، یادبود، تجربه های مجذوب نماینده و جاذبه های تماشای است که باعث می گردد خاطرات سفر به ترکیه را تا مدت ها نباید فراموش کنید.

از یادبودهای باستانی گرفته تا فرصت هایی برای خرید و حتی رویدادهای ورزشی در این منطقه پیدا می گردد. درمجموع هرآنچه که از یک مقصد گردشگری انتظار دارید، در همین محله استانبول وجود دارد.

در سفر به استانبول، حتما زمانی را برای گشت و گذار در منطقه گالاتا در نظر بگیرید و بازدید از این جاذبه ها و تفریحات را از دست ندهید.

صومعه دراویش گالاتا

تصویر پایکوبی سماع با ترکیه عجین شده است. این صومعه ها و پایکوبی های سماع بخشی جدانشدنی از فرهنگ عرفانی در خاورمیانه است. در صومعه دراویش گالاتا می توانید این آیین تماشای را که دروایش، چرخ زنان در حالت خلسه به عبادت خدا می پردازند، از نزدیک مشاهده کنید.

این نمایش و مراسم از مدت ها قبل برگزار می گردد و شامل مجموعه ای از مردانی است که به مدت 15 دقیقه در حالت خلسه می چرخند و ذکرهای اسلامی می خوانند. برای اینکه ترکیه را از جنبه های معنوی و عرفانی ببینید، این جاذبه، فرصتی است که هرگز نباید از دست بدهید.

برج گالاتا

برج گاالاتا یکی از تماشای ترین جاذبه های استانبول است. این برج قرون وسطایی یک گالری بازدید بسیار استثنایی دارد که از آنجا می توانید کل شهر و منطقه ها ساحلی را از زاویه ای مجذوب نماینده و تماشای تماشا کنید. علاوه بر این، برج دارای یک رستوران است که در آن می توانید غذا خوردن در محیطی لوکس و مجلل را تجربه کنید. در این رستوران از خوردن غذاهای لذیذ و باکیفیت در سطح جهانی و نوشیدنی های خاص لذت ببرید و هم زمان چشم انداز ها غروب آفتاب را تماشا کنید در حالی که چراغ های شهر استانبول کم کم روشن می گردد و زیر پایتان چشم انداز ای زیبا و خیره نماینده می سازد.

اگر از علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ باشید، اینجا می توانید لباس های محلی بپوشید و گوشه ای از سبک زندگی در دوران عثمانی را تجربه کنید.

کلیسای جامع آنتونی مقدس پادووا

این کلیسا بزرگترین کلیسای کاتولیک رومی در استانبول است و یکی از نشانه هایی است که تنوع مذهبی و تاریخ پرفراز و نشیب این شهر را نشان می دهد.

این کلیسا در شروع به وسیله جامعه ایتالیایی های ساکن استانبول بین سال های 1906 تا 1912 ساخته شد. علاقه مندان به تاریخ و دوستداران معماری از تماشا نمای زیبای کلیسا و ویژگی های معماری گوتیک آن بعلاوه فضای داخلی بسیار زیبای کلیسا لذت می برند. این کلیسا هنوز هم به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد و اگر دوست داشته باشید می توانید در مراسم مذهبی کلیسا شرکت کنید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال مثل خیابان آکسفورد برای ترکیه است. این خیابان به خاطر ویژگی های متعددی که دارد به یکی از پاتوق ها و محل رفت و آمد گردشگران تبدیل شده است.

خیابان استقلال پر از رستوران، فروشنده های دسر، مغازه های فروش عتیقه جات، بوتیک های مستقل و زنجیره ای و فروشگاه های متعدد است. نوازنده های خیابانی آثار خود را اجرا می نمایند و صدها نفر از اهالی شهر و گردشگران در این خیابان به گشت و گذار مشغول می شوند.

این خیابان مقصدی عالی برای خرید است. اگر دوست دارید جایی بنشینید و رفت و آمد و زندگی مردم را از نزدیک ببینید، اینجا فرصت مناسبی است. اگر دوست ندارید پیاده روی کنید، سوار ترامواهای قرمز قدیمی شوید.

موزه هنرهای مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول، یکی از برترین جاذبه های هنری ترکیه است که فرصت بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این مجموعه میزبان آثار هنرمندان مستعد داخلی است. بعلاوه مجموعه ای از کارگاه های مجذوب نماینده آموزشی و نمایشگاه های متعدد هم در آن برگزار می گردد.

هدف اصلی این موزه و گالری، نمایش زیبایی و اعتبار هنر و فرهنگ ترکیه است. این جاذبه برای علاقه مندان به هنر بسیار تماشای است و خلاقیت هنرمندان ترک به خصوص خلاقیت در هنر سنتی ترکیه را نشان می دهد. بعلاوه نشان می دهد که چطور گذر زمان و تاثیرات بین المللی بر شیوه کار و فرایند کاری هنرمندان داخلی تاثیر گذاشته است.

پل گالاتا

پل گالاتا یکی از جاذبه های استانبول است که در افق شهری این شهر، متمایز از سایر جاذبه ها، خودنمایی می نماید. روی این پل که بایستید، تنگه بسفر زیر پای شما و شهر در مقابل شما واقع شده است. از اینجا می توانید چشم اندازی زیبا و متفاوت از شهر استانبول را تماشا کنید و لذت ببرید. فرقی نمی نماید که چه ساعتی از روز به این پل سر بزنید، در هر صورت، چشم انداز ای که می بینید، زیبا و چشم نواز است. کشتی ها را تماشا کنید که وارد خلیج می شوند و صدای اذان از دور دست ها به گوش می رسد.

موزه یهودیان ترکیه

این موزه یکی دیگر از جاذبه هایی است که نشان می دهد در طول تاریخ اقوام و مذاهب مختلفی در این شهر مسلمان زندگی نموده اند. تاریخچه حضور یهودیان در استانبول بسیار طولانی است و دین یهودیت زمانی یکی از دو دین مهم و غالب در استانبول بود. این موزه، اسناد، تصاویر و اشیای قدیمی مرتبط با یهودیان و دوران زندگی آن ها در این منطقه را جمع آوری نموده و به نمایش گذاشته است. اگر از علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ هستید، این موزه یکی از جاهایی است که حتما باید سر بزنید. استانبول پر از لایه های پیچیده و جاذبه های متنوع است که باید برای کشف کردن آن ها، وقت بگذارید.

پلکان کاموندو ( Camondo Stairs)

پلکان کاموندو یک پلکان تاریخی است که شکلی پیچ دار و جالب دارد و به خاطر طراحی زیبا و منحصربه فردش به یکی از تماشای های استانبول و پاتوقی برای گردشگران تبدیل شده است. این پله ها چیزی جز محل عبور عابرین پیاده نیست ولی به خاطر طراحی متفاوتی که دارد و متفاوت از سبک رایج گوتیک و معماری عثمانی است، مورد توجه قرار گرفته است. این پلکان را از روی نام خاندانی به نام کاموندو نام گذاری نموده اند که جزء خاندان های مهم و تاثیرگذار یهودیان اروپایی بودند که در دهه 1490 میلادی در ترکیه زندگی می کردند.

اگر از علاقه مندان به معماری هستید، تماشا این پلکات متفاوت را از دست ندهید.

بوتیک ها

در استانبول بوتیک ها و فروشگاه های طراحان برتر جهان را زیاد خواهید دید. در بین برندهای غربی شناخته شده که در این شهر شلوغ و کلان شهر تماشای بسیار محبوب و رایج هستند، هنوز محصولات منحصربه فرد و خاصی پیدا می گردد که می توانید از بوتیک های کوچک و بزرگ گوشه و کنار استانبول بخرید.

این بوتیک ها محصولاتی مثل آثار هنری، وسایل خانه، لباس و... می فروشند که در جهان جزو برندهای شناخته شده نیستند ولی در ترکیه اهمیت خاصی دارند و محبوب اند. در جهانیی که به فردیت و نوآوری اهمیت داده می گردد، شما دنبال محصولاتی باشید که با دیگران فرق دارد.

تماشای مسابقه تیم گالاتاسرای

ورزشگاه Tük Telecom Arena ورزشگاه خانگی تیم گالاتاسرای است. اگر از علاقه مندان به فوتبال هستید می توانید بلیط بازی های این تیم را تهیه کنید و یکی از مسابقه های آن را در این ورزشگاه تماشا کنید. این تیم در سال 1905 شکل گرفته است یعنی بیش از یک قرن سابقه دارد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور استانبول ارزان: 10 جاذبه برتر منطقه گالاتا در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: 10 جاذبه برتر منطقه گالاتا در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید