چگونه قیمت مرغ کاهش یافت؟

به گزارش تور استانبول، در حالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد، کاهش قیمت گوشت مرغ را ناشی از توزیع نهاده از سوی دولت می داند که رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران این استان نظر دیگری دارد.

چگونه قیمت مرغ کاهش یافت؟

مهدی دشتی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران استان یزد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به تعهد نداشتن دولت به وعده های خود در قبال مرغداران، اظهار می نماید: هر چند به تازگی دولت اقدام به تأمین نهاده مورد احتیاج مرغداران در استان نموده است ولی به دنبال شکسته شدن قیمت گوشت مرغ، دیگر این مشکل برای مرغداران محسوس نیست.

وی در این رابطه اضافه می نماید: به دنبال کاهش قیمت ، حتی مرغدارانی که نهاده دولتی دریافت نمی کردند نیز دیگر احتیاجی به آن ندارند. کاهش قیمت گوشت مرغ نه به دلیل تأمین نهاده ها از سوی دولت بلکه به دنبال کاهش تقاضای مردم و فراوری بالا رخ داده است.

این در حالی است که سید جمال سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر این که مسئله ای در حوزه فراوری گوشت مرغ در استان وجود ندارد، به خبرنگار خبرنگاران می گوید: دولت بنا بر تعهدات خود با خرید نهاده شامل ذرت و کنجاله سویا با ارز دولتی 4,200 تومان و عرضه آن به مرغداران، باعث کاهش قیمت این کالا شده است.

وی بیان می نماید: دولت تنها به مرغدارانی که از آن ها گوشت مرغ را با قیمت تنظیم بازار می گیرد، متعهد است و تنها به همین مرغداران نهاده هایی دولتی عرضه می نماید.

این مسئول با بیان این که عرضه نهاده های دولتی به مرغداران از نیمه اسفندماه سال گذشته شروع شده است، عنوان می نماید: مرغداران در حال حاضر هیچ نوع مسئله ای در زمینه تأمین نهاده ندارند و از آنجایی که قیمت گوشت مرغ خریداری شده از مرغداران به 8,200 تومان کاهش یافته و قیمت تنظیم بازار آن به 11,500 تومان رسیده، نباید مسئله ای در این زمینه وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان می نماید: البته این عامل نیز مشکل دیگری محسوب می گردد چرا که حتی با کاهش قیمت، خرید دولت با همان قیمت قبل انجام می گردد.

البته سید حسین بخشایش، مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی استان نیز از تثبیت قیمت گوشت مرغ در بازار خبر می دهد و در گفت وگو با خبرنگار خبرنگارانی یزد اظهار می نماید: قیمت کنونی گوشت مرغ تنظیم بازار 11,500 تومان و قیمت آن در بازار آزاد به ازای هر کیلو 12,500 تومان است.

وی اضافه می نماید: با اتمام توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار، قیمت این کالا در بازار آزاد نیز به 11,500 تومان کاهش خواهد یافت و در همین قیمت تثبیت خواهد شد.

بخشایش با اشاره به این که قیمت گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت، می گوید: با روند توزیع نهاده ها از سوی دولت، این قیمت ثابت خواهد ماند و افزایشی را شاهد نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 184

به "چگونه قیمت مرغ کاهش یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه قیمت مرغ کاهش یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید