پیگیری پرونده های مبهم بالای صد میلیاردی در فدراسیون فوتبال

به گزارش تور استانبول، نهادهای نظارتی به بعضی تخلفات اقتصادی در پرونده تعدادی از مدیران فدراسیون فوتبال رسیده اند و حتی در صورتی که آنها از مسوولیت شان کنار هم بروند بازهم پایشان در این پرونده ها گیر خواهدبود.

پیگیری پرونده های مبهم بالای صد میلیاردی در فدراسیون فوتبال

بازنشسته ها معضل بزرگ فدراسیون ، پیگیری پرونده های مبهم بالای 100 میلیاردی

جرایم قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در فدراسیون های ورزشی روی گام آخر مانده و با وجود اینکه بازنشسته های فدراسیون های دیگر استعفا کردند، چند مدیر بازنشسته فدراسیون فوتبال همچنان اصرار بر ماندن دارند تا حساسیت نهادهای نظارتی روی آنها بیشتر گردد.

درحالی که از سوی وزارت ورزش و سایر نهادهای مرتبط با رفتن بازنشسته ها بارها به فدراسیون فوتبال تذکر داده شده بود اما سماجت بازنشسته های این فدراسیون در ماندن حساسیت ها را نسبت به این افراد بیشتر نموده تا جایی که پرونده هایی برای آنالیز شخصی این افراد باز شده است.ظاهرا نهادهای نظارتی در آنالیز هایی که داشته اند به بعضی تخلفات اقتصادی در پرونده تعدادی از مدیران فدراسیون فوتبال رسیده اند و حتی در صورتی که آنها از مسوولیت شان کنار هم بروند بازهم پایشان در این پرونده ها گیر خواهد بود و باید به این نهادها جوابگو باشند.

براساس آنالیز های انجام شده در یکی از این پرونده ها ابهامات اقتصادی بالای 100 میلیارد تومان وجود دارد که فرد مورد نظر بزودی جلب خواهد شد تا توضیحات تکمیلی را در این مورد به نهادهای نظارتی ارائه کند. این اتفاقات در حالی رخ خواهد داد که قرار است در مجمع روز 19 اسفند در خصوص بازنشسته های فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی گرفته گردد. البته در دستور جلسه این مجمع اشاره ای به موضوع بازنشسته ها نشده اما با دقت نظری که نهادهای نظارتی خواهند داشت، این اتفاق خارج از دستور جلسه رخ خواهد داد!

تکذیب استعفای دسته جمعی بازنشسته ها

خبرهایی که از مجلس شورای اسلامی شنیده می گردد، حکایت از اصرار برای اجرای قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال دارد. در این خصوص گفته می گردد مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال که با استفاده از سهمیه ایثارگری و بعضی تبصره های دیگر فعلا ماندگار شده اند، باید از سمت خود استعفا بدهند اما محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش چنین مساله ای را رد کرد.داورزنی امروز(یکشنبه) درباره شایعه استعفای دسته جمعی مدیران فدراسیون فوتبال گفت: خودتان می گویید شایعه شده است، ما در حوزه وزارت ورزش هرگز چنین بحثی نه درباره فدراسیون فوتبال داریم و نه فدراسیون دیگری. این حرف را هم از شما می شنوم و قطعا از همان شایعات است که صحت ندارد.

دستور جلسه بدون آنالیز وضعیت بازنشسته ها

با توجه به تاکید مجلس شورای اسلامی مبنی بر خداحافظی بازنشسته ها از فدراسیون فوتبال و باقی ماندن چند مدیر بازنشسته در تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال انتظار می رفت این موضوع در جلسه مجمع عمومی مورد آنالیز قرار گیرد اما با اعلام جزئیات جلسه مجمع مشخص شد چنین اتفاقی در مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال نمی افتد.

مشخص ناظران مجمع، تصویب صورتجلسه مجمع قبلی، ارایه گزارش صورت های ملی فدراسیون سال اقتصادی 97-1396 توسط خزانه دار، ارایه گزارش حسابرس و بازرس قانونی سال اقتصادی 97-1396 (منتهی به 97.4.31)، تصویب صورت های اقتصادی 97-96، ارایه و تصویب برنامه و بودجه سالیانه فدراسیون سال اقتصادی 98-97، مشخص حسابرس و بازرس قانونی برای سال 98-97 و ارایه و تصویب اصلاحات مقررات انضباطی مهمترین موارد دستور جلسه مجمع 19 اسفند خواهد بود.

بعضی شان مشاور نیستند، سمت اجرایی دارند

در ماه های ابتدایی اجرایی شدن این قانون در فدراسیون فوتبال محمد رضا ساکت دبیر کل از سمت خود استعفاء داد و هم اکنون این سمت را ابراهیم شکوری عهده دار است. عباس ترابیان و علی کفاشیان هم از سمت های اجرایی خود خداحافظی کردند و در حال حاضر به نظر می رسد به عنوان مشاور در فدراسیون فوتبال حاضر دارند.کفاشیان هم گفته فروردین ماه سال آینده و با سرانجام حکم مدیریتش در کنفدراسیون فوتبال آسیا برای همواره از فوتبال خواهد رفت. چند مدیر بازنشسته در تشکیلات فدراسیون فوتبال حضور دارند که می گردد به نام هایی چون حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ برتر و فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران اشاره نمود. اگر بگردد حضور مدیران بازنشسته در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را به خاطر هفته ای یک بار حضور در فدراسیون فوتبال برای تشیکل جلسه و عدم دریافت حقوق توجیه کرد باید به این نکته اشاره نمود بعضی از مدیران بازنشسته صاحب سمت های اجرایی هستند و حکم آنها بالاتر از یک مشاور است و خیلی از نامه نگاری ها با امضای آنها انجام می گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 151

به "پیگیری پرونده های مبهم بالای صد میلیاردی در فدراسیون فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری پرونده های مبهم بالای صد میلیاردی در فدراسیون فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید