پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی رادیولوژی

به گزارش تور استانبول، وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت فرارسیدن 17 آبان، روز جهانی رادیولوژی، از خدمات و تلاش های ایثارگرانه رادیولوژیست ها و پرتونگاران کشور در ایام کرونا در خدمت رسانی به بیماران، قدردانی کرد.

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی رادیولوژی

به گزارش خبرنگاران و بنابر اعلام وزارت بهداشت، در متن پیام دکتر بهرام عین اللهی آمده است: 8 نوامبر مصادف با 17 آبان ماه سالروز کشف اشعه ایکس از طریق رونتگن دانشمند آلمانی که با عنوان روز رادیولوژی نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای یادآوری و تجلیل از نقش مهم و مشخص کننده همکاران محترم رادیولوژیست و پرتو نگاران پر تلاش در مجموعه نظام سلامت کشورمان است.

بی تردید با این کشف دریچه ای نو به جهان دانش پزشکی گگردده شد و در اندک زمان، قابلیت های آن در کمک به تشخیص های پزشکی و نیز درمان بیماران بر همگان آشکار شد و امروز تصویرنگاری جز لاینفک علم پزشکی محسوب می گردد.

زنجیره سلامت حلقه های به هم پیوسته ای دارد که هر یک در جایگاه خویش، نقش ارزنده و مهمی در حفظ سلامت آحاد جامعه ایفا می کنند و با همکاری سلسله وار این حلقه ها است که در نهایت آرامش حاصل از سلامت در سطح جامعه مشاهده می گردد.

در ایام شیوع بیماری کرونا، اگرچه کار و مشغله عزیزان زحمتکش در عرصه رادیولوژی چندبرابر شد، اما هیچگاه در راه خدمت به مردم و بیماران و انجام رسالت کاری و سازمانی خود احساس خستگی نداشته اند و همواره برای سلامت بیماران، از بیماری کرونا و ابتلای به آن، ترس و واهمه ای نداشته اند.

در بحبوحه شیوع بیماری کرونا و مبارزه با آن، تلاشگران عرصه رادیولوژی دوشادوش سایر حوزه های بهداشت و درمان استان برای حفظ جان و سلامت مردم و بیماران، ایثار و ازخودگذشتگی نشان داده اند، آنها در ایام بیماری کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری ایستادند و اقدامات آنان جزو اثرگذارترین خدمات نظام سلامت به شمار می رود که با هیچ زبان و قلمی نمی توان از این احساس مسئولیت و ایثار و ازخودگذشتگی تقدیر و تشکر کرد.

روز رادیولوژی، سمبل و نمادی برای پاسداشت از خدمات و جانفشانی پرتونگاران و رادیولوژیست ها است که با ارائه خدمات نوین و اثربخش دانش آموختگان این رشته، بازتوانی و نوتوانی حقیقی بیماران مشهود شده و خدمات بالنده و بسیار موثر این گروه از نظام سلامت به ویژه در دوران بیماری کرونا بیش از گذشته مورد توجه واقع شده است.

ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن این روز، از زحمات بی دریغ و ایثارگری های مجدانه همه همکاران حوزه پرتونگاری و رادیولوژی تقدیر و تشکر نموده و از درگاه حضرت حق، دوام توفیق و سلامتی برای این بخش تاثیرگذار از حوزه سلامت کشور را آرزومندم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1880

به "پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی رادیولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی رادیولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید