پادشاه دیوانه، الهام بخش والت دیزنی

به گزارش تور استانبول، قلعه نوی شوان اشتاین در سرزمین های دور آلمان، تبلور علاقه شدید پادشاه دیوانه به اپرا بوده است.

پادشاه دیوانه، الهام بخش والت دیزنی

یکی بود یکی نبود. در یک سرزمین بسیار دور در آلمان پادشاهی دیوانه به نام لودویگ دوم Ludwig II قصری به سبک رونسانس طراحی کرد و نام نوی شوان اشتاین Neuschwanstein را بر آن گذاشت. او این قلعه را برای هدف خاصی مانند دفاع از سرزمین بنا نکرد بلکه هدف او ساختن یادبودی برای خود بود. این قلعه از روزگاران گذشته تا به امروز مانند افسانه ای به جای مانده است.

علاقه شدید پادشاه به اپرا

لودویگ در قلعه دیگری به نام اسکلوس هونسچوانگو Schloss Hohenschwangau متولد و بزرگ شد. او وقتی 19 سال داشت پادشاه باواریا (Bavaria) شد. پادشاه جوان بیشتر وقت خود را در اپراها و با خواندن ادبیات رومانتیک می گذراند، به خصوص به نوشته های نویسنده جوان ریچارد وگنر Rich ar d Wagner علاقه خاصی داشت. لودویگ در سال 1869 میلادی آغاز به ساخت قلعه ای برای یادبود وگنر کرد. براساس نوشته سایت قلعه، طبقه سوم و چهارم قلعه نشان دهنده علاقه شدید لودویگ به وگنر و اپراهای او است، زیرا از بسیاری از شخصیت های داستان های او در طراحی دکور این طبقات الهام گرفته شده است. نام این قلعه، قوی نو قلعه New Swan Castle از شخصیت داستان وگنر به نام شوالیه قو the Swan Knight گرفته شده است.

این قلعه بسیار بزرگ و غریب است، البته در قرن 19 میلادی ساخت این نوع قلعه ها رواج داشته است. جالب است که بدانید در این قلعه سیستم سرویس بهداشتی از نوع توالت فرنگی با سیفون بوده و ساختمان یک سیستم گرمایش مرکزی دارد. این بنا به میزان برج ایفل قدمت دارد.

لودویگ ساخت این قلعه عجیب را به دلیل علاقه شخصی به سبک رومانتیسم و بیزانس سفارش داد.

چرا این قلعه را در بالای تپه ای بنا نهادند؟ این مسئله کاملا غیرضروری به نظر می رسد. او حتی نیاز نداشت که ارتشی را که به سمت قلعه حرکت می نمایند ببیند، بلکه برای لذت بردن از چشم انداز زیبای اطراف دستور ساخت قلعه بر روی بلندی را داد. او بعلاوه غاری شخصی برای خود درست کرد که این غار سالن تئاتری داشت و در این محل او می توانست اپراهای وگنر را دیدن کند. این غار یک آبشار مصنوعی، چراغ های نورپردازی صحنه و دستگاه فراوری موج داشت.

به دلیل علایق غیرعادی و تجمل گرایی مردم به او لقب پادشاه دیوانه را داده بودند. بعد از روبرو شدن کشور با رکود مالی کمیسیونی تشکیل شد و لودویگ را از پادشاهی باواریا در سال 1886 برکنار کرد.

با اینکه داستان زندکی لودویگ انتها خوشی نداشت، ولی قلعه او سبب الهام بخشی به یکی از مردانی شد که متخصص خلق انتها های خوش بود. این مرد کسی نبود جز والت دیزنی Walt Disney. داستان زیبای خفته و سیندرلا در چنین قلعه ای نوشته شده است. این قلعه مناظری زیبا و برج های استوانه ای شکل دارد. سبک رومانسک این قلعه باعث شده که مکانی مناسب برای داستان های زیبای خفته و سیندرلا باشد.

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2020

به "پادشاه دیوانه، الهام بخش والت دیزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه دیوانه، الهام بخش والت دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید